Tuesday 3 November 2009

aHaD YG LaLu....

akhirnya setelah 2 minggu berlalu, br la ade citer nak dikongsikan... hehehehe... sbnrnya, bkn x de citer, tp... x de mood nak tulis blog... citer pasal bln syawal ritu pon x dishare kan lg... byk faktor yg menyumbang kepada kemalasan aku nak update blog... antara faktor utama tu, sbb aku kelam kabut dgn urusan pindah umah la... lg satu, sbb dekat2 hjg semester, so, aku bz menanda assignment student... disbbkan faktor2 ni, aku malas la nak edit2 gamba... so, entry pasal raya, nanti dulu...

anyway, jom baca citer pasal hari ahad yg lalu dulu.... sbnrnya, ahad br ni, aku plan nak pi jenguk calon menantu aku, Arissa Insyirah... hehehehe... (kak liza, ni calon je tau...hehehe). Arissa ni anak kawan baik aku, Sal... Sal ni bkn setakat kwn baik aku dunia akhirat.. tp, dah mcm adik beradik dah pun... dulu, masa kitorang bujang2 la, selalu la, die lepak umah mak ayah aku.. kdg2 aku lepak umah bujang die... sbb mak ayah die duk perak... tp, duk perak pun, hubungan tu mmg rapat... even, family sal ni dtg masa aku nikah... sal ni plak jd cik andam aku.. (cik la sbb masa tu die x kawin lg... hehehehe)... byk rahsia yg kitorang kongsi bersama.. termasukla kisah cinta die yg penuh ranjau berduri... hehehehe... mm... bile citer pasal sal ni, tetiba aku rasa rindu kat die.... huhuhuhuhu

anyway, hasrat aku nak jenguk calon menantu aku x kesampaian gak... sbb die balik taiping ahad tu... kuciwa... kuciwa.... tp, x pela... nanti die dah abis pantang, dah blk shah alam, blehla aku gi melawat... harap2 masa tu, rayyan dah semakin behave la bile gi umah org... bkn ape, kene tunjuk perangai baik2 sikit depan calon mak mentua nih... hahahahaha...

plan asalnye, nak singgah umah En Azhar kat kajang, lps tu, terus ke shah alam... tp, disbbkan x jd ke shah alam, perjlnn hari ahad tu sampai kajang je la... en azhar ni officemate lama aku masa aku keje kat salah sebuah kilang kat shah alam.. sblm aku jd lecturer kat kolej ni la... officemate, tp, bknla kitorang keje kat office sbb kitorang ni bhgn production.. en azhar ni senior engineer, aku lak dikira mcm junior... tp, x la junior mana... hehehehe... yg lain2 lak supervisor, line leader. tu sume geng2 merepek, merapu, belasah aku... kire aku ni mcm rose among the thorns la...

ok, sambung citer balik... lama sungguh aku x jumpa en azhar. dia pun dah x keje kat kilang tu dah... die dah jd research officer kat public agency... nmpk la die enjoy keje kat situ... berbanding masa keje kat kilang dulu tu... almaklumla, kilang komunis... hehehehe... sbnrnya aku gi jumpa die sbb nak mintak die isi referee form for my job application... okla, lps die dah isi tu, sembang2 dekat sejam, rayyan plak dah start mem'bebas'kan diri die... so, kami pun cepat2 la mintak diri...

skg ni, mmg aku x leh nak lepak lama2 umah org klu bawak rayyan... faham2 jelah...

okla, aku rasa setakat ni jelah dulu citer aku... tiba2 je hilang mood nak teruskan merepek... sbb pakcik2 dlm ofis ni buat bising plak.... tension aku...


No comments:

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers