Thursday 19 November 2009

TaHNiaH aiMaN & MaR...

pagi td, tgh aku sibuk2 duk prepare sample utk submit final result ke exam unit, tibe2 bunyi sms masuk kat hp aku... rupenye sms dr mak aku... bile baca2 je...

"aiman dapat 5A!!!!"

alhamdulillah.... seronoknye aku rasa... walaupun dlm hati aku, x jangka pun adik aku leh dpt keputusan mcm tu.. mana x nye, mak sampai sakit2 dada marah die suh study... die ni suka sangat main... main game komputer la, main fb la, main dgn kwn2 lg... aku ingat lg, masa aku dlm pantang, mak sampai suh anak sepupu aku yg sekelas dgn die dgt umah, wat keje sekolah sama2... sbbnye, die main dlm kelas, x pay attention apa yg cikgu ajar dlm kelas... so, die x tau ape keje rumah yg kene wat...

masa mula2 mak ayah pindah ke t'ganu, risau gak kami ni, takut die x leh sesuaikan diri dgn sekolah kat sana... alih2, die lak yg jd taiko kat sana... hehehehe... sampai cikgu kenal la die ni... dgn selalu kene denda sbb x siap keje sekolah la... main dlm kelas la...



tu yg bile tau die dpt 5A tu, mcm rasa x caya pun ade... lps tu, aku terus la call die... ckp2 dgn die jap, lps tu sembang dgn ayah lak... bile sembang dgn ayah pun, rasa mcm kelakar pun ye... mana x nye... ayah ckp, masa mula2 cikgu nak announce result upsr tu, cikgu tu ckp la, dlm kelas die ni, ada 18 org dpt 5A, 12 org 4A 1B, lps tu baper org ntah, 3A & finally, ade sorang dpt 2A... ayah ni dlm hati dah ckp dah... mmm... aiman la tu yg dpt 2A tuh... sekali bile cikgu announce nama yg dpt 5A, nama aiman ni yg disebut dulu.. yerla, nama die kan ahmad aiman... awal la disebut... terkejut la ayah dengar... berdebar pun x hilang2 lg... hihihihihi



lps sembang dgn ayah, aku sambung la wat keje aku... tghr plak, adik aku yg bawah aku call.. nama die mar..(aku penah cite sblm ni, anak die dah 3 org.. yg sulung umur 6 thn, yg no 2 tu lak kembar seiras, umur 5 thn)... duk sembang2 dgn die, die plak mengkhabarkan berita gembira lain plak kat aku... aku nak dpt anak sedara lg!!!! alhamdulillah... bertambah lg anak buah yg nak panggil aku mak long nih....



yg lawaknye, aku tanye die, anak2 die dah tau belum... die ckp dah tau dah... klu yg sulung tu, tiap2 hari tanye.. mak.. mak dah berak ke?

hahahahha... ayat soklan die bknla maksudkan buang air besar tu... tp, maksud die, baby dah kuar ke... kan baby kuar ikut bawah tu... adoi la.... sabar je la...



anyway, dua berita gembira aku terima hari ni... alhamdulillah... di saat hati aku berduka, ada berita gembira wat pengubat hati ni.. wlupun sikit.... moga2 lps ni, aku plak yg sampaikan berita gembira... sesungguhnye, aku mmg mengharapkan sesuatu.... aku harap sgt2 akan berita gembira tu sampaikan, tiap2 hari, hp ni x penah jauh dari aku... tp, ntahla... dah 3 minggu lebih aku menghitung hari, masih tiada jawapan.... apakah bende yg aku tunggu2 itu???? tungguuuuuuuu, ade mase nanti, aku update kat entry yg lain.... hehehehe

5 comments:

Mrs Fingers said...

hihi hoyee hoyee...kmunira dah plan ka nk anta skolah mana nnt?

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

x tau la... smlm call ayah akak, die kate die dah ambik borang sekolah asrama penuh...

x tau la tu.. sbb x bajet pun sblm ni.. tu yg mcm msg2 duk terkejut lg tuh... hahahaha

Ain said...

tahniah wat adik akak.. suker dgr berita gembira ni.. hihi.. ingat lak zaman ms kecik dl.. k.muni.. msk je sains dungun, dkt nganumah..

Mrs Fingers said...

tkmo try mrsm ker?

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

rasanya... ade ayah akak ambik borang mrsm tu...

skg ni, diorang mintak je sume tmpt yg leh mintak.... x tau la tu....

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers