Saturday 21 November 2009

NaK PiNJaM RaYYaN?????

2 hari lps, masa ambik rayyan dekat umah ummi (bbsitter br rayyan bahasakan die ummi), ummi ni ckp dgn aku,

“munira, isnin dgn selasa ni ummi nak cuti. Nak pegi pedas, jenguk anak ummi yg tgh ambik spm tu”

“oo... bile nak pegi tu?”

“hari ahad, selasa tu ummi balik la sini... mmm... klu munira x keberatan, leh x ummi bawak rayyan blk sana... ramai yg nak jumpa die ni”

(adess... 3 hari aku x jumpa rayyan... sanggup ke aku?.. NO!!! X sanggup aku.... x de geng nak gaduh, leh wat aku buntu)

“x pela, ummi... susah kan ummi je nanti... x pe, nanti sy mintak suami sy ambik cuti... rasanya, boleh kot”

“oooo... klu mcm tu x pe la... tp, klu suami x leh cuti, bgtau la.. sbb mmg ummi nak bawak rayyan ke sana... x nyusahkan ummi pun”...

Huh... lega... serius, aku mmg x sanggup berpisah dari rayyan... klu setakat 2-3 jam, aku leh accept lg... tp, klu sampai 2-3 hari... x sanggup aku... huhuhuhu... mmg la rayyan ni x kisah nak pegi mana2 & dgn sape2pun, tp, aku kisah....

Selalu gak krul(suami zura, ex bbsitter yg pregnant tu) dtg umah, bawak rayyan jln2... jln2 ke mana lg, klu bkn umah mak ayah krul, mak zura... sbb nenek2, datuk, pakcik2, makcik2 angkat rayyan ni nak main... tu x masuk lg bbsitter yg lama, kak azah merangkap mama rayyan nih... tp, aku x kisah la... sbb kejap je...

Tu pun, bile boring2, mula la aku wat ayat kat abg, “boringla, klu rayyan ade nih, leh gak ajak gaduh, sakat2 die sampai nangis... rindu la nak dgr die nangis...”

Abg geleng kepala jek... mak dgn anak same je... mak kuat mengusik, anak pun kuat mengusik gak... hehehehe

6 comments:

Rizziela said...

mana boleh pisah..walaupun sekejap kan kak......mau kosong rasa dalam dunia ni

~: T :~ said...

huh 3 hari?....x leh x leh..
ingat senang ke nk bg pinjam anak kat org...mst rindu giler wehhh

HazwaniMohamed said...

hehehe...sunggoh emosi ketika membace entri inih..hehehe..

tu la..sape suh ahmad tontoyan wat muke comei..ngn perangai comel nye tuh~da sume org nk pinjam tontoyan da...

Ain said...

tula.. rayyan comel sgt.. siap ada org nk pinjam2 lak.. hihi

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

tu ar... mmg x sanggup pisah lama2
x de geng gaduh..
x de geng sakat menyakat..
x de geng gelak2...
sunyi jek umah tu nanti....

comel?? nakal la... ahmad tontoyan yg x reti duk diam... tp, nak wat mcm mana... ummi die comel sgt... nak pinjam ummi die x leh... sbb kene mintak izin abi die sekali... so, kene la pinjam si anaknye,.... hahahaha

Ibu Mifzal said...

huhu..jgn pinjamkan..x sanggup la kalau pisah nga anak lelama..sehari pun x sanggup..sah kan 2-3 hr..

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers