Wednesday 25 November 2009

ALLAH tahu apa yang terbaik untuk kite.....

mmm.... dlm aku menantikan jawapan utk sume job application yg aku dah anta, mmg aku mengharapkan sgt2 berita gembira... tp, x dinafikan, bila hari berganti hari, minggu berganti minggu, aku rasa down sgt2... semangat yg berkobar2 kian layu... makin lemah semangat.. makin rasa mcm x de harapan utk aku tinggalkan tmpt yg byk menekan perasaan aku ni...

ade jugak a few of my friends yg tanye status aku, sama ada aku dah dpt keje lain ke belum... aku ckp belum... dah anta, tp, x de reply papepun... ade jugak yg bertanya, dah ckp ke usaha aku? ada bgn mlm ke, mintak dr Allah? nak seribu daya, dah ckp seribu ke daya aku tu?... tp, aku rasa, x perlu la aku jwb soalan tu, sbb tu antara aku dgn Allah... aku sendiri pun x tau, sama ada dah cukup ke usaha aku... tp, yg pasti, aku x penah berenti berdoa... cuma, x de la aku mintak agar diberikan pekerjaan yg aku apply tu... aku cuma mintak, ya Allah, berikanlah yg terbaik untukku dan keluarga ku... andai ini yg terbaik utk ku, tabahkan hatiku, kuatkan semangatku utk redha... sbb apapun yg aku lakukan, aku mengharapkan redha dari Nya.. aku nak hidup ku, kaluargaku diberkati Allah... cuma, aku x dpt mengelak dari rasa terkilan bile adenye diskriminasi terhadap aku.. sbb tu aku mohon, agar dikuatkan semangat ku...

bkn aku x penah dipandang sinis oleh org... tp, lantakla org tu nak ckp ape, yg penting kedudukan kite di mata Allah... sbb tu, Allah dah pesan, klu bab2 urusan dunia, jgn bandingkan diri kite dgn yg lebih bagus dr kite.. tp, bandingkan keadaan kite dgn yg lebih teruk dari kite agar kite lebih bersyukur... kite rasa, dugaan kite dah kuat sgt dah.. tp, masih ada lg, org lain yg lebih hebat dugaannya dr kita... yg mungkin klu Allah turunkan pd kite, kite x mampu nak menanggungnya... tp, klu urusan akhirat, bandingkanla amalan kite dgn org yg lebih byk amalannya, agar kite berusaha utk menambahkan amalan...

apa2pun, mmg Allah yg tahu apa yg terbaik untuk kita... kita perlu berusaha, berdoa, bertawakkal... tp, rezeki, ajal, maut... sume tu urusan Allah... jgn sekali2 dipertikaikan... ingatla, kita ni sbnrnya angkuh... diikutkan amalan kita, kdg2 apa yg Allah bg tu sbnrnya x layak pun utk kita... tp, Allah bg jugak...

1 comment:

Unknown said...

btol tu kak...kita sbg manusia berusaha,semua tu Allah yg tentukan..kita doa je byk3...

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers