Tuesday 24 November 2009

TaG DaRi iNTaN, aiN, Nae & uMMi

dah byk hari dah aku perasan aku kene tag ni... tp, aku wat2 x nmpk jek dulu.. tunggu aku rajin la br jawab tag nih. lagipun, aku x byk beli brg utk rayyan,, mcm blur gakla nak jwb soklan nih...hehehehe

... alih2, aku nmpk satu statement dr blog si ummi nih... 'Nak TAG orang ker?? ok la... aku TAG hang munira.. aku tengok hang tak kena TAG pun.. wakakakakaka '

tu yg br terbukak hati nak jawab tag nih...

List 5 expensive baby-related product i don't regret buying.(Definition of expensive is something priced 200 onwards)

1. pam spectra 3... mmg berbaloi sgt2 sbb bile pam tu, x kuarkan bunyi yg kuat.. so, leh la pam sambil nyorok2 bawah meja... hehehehe... tp, tulah, kesal, x dpt nak nyusukan rayyan sampai umo 2 thn... atas sbb2 yg aku sendiri je yg tau... bkn x nak, tp, tekanan perasaan yg amat hebat, tmbh lak dgn rayyan yg kuat menggigit sampai aku nangis2, hingga menyebabkan pengeluaran susu makin kurang & kurang... tp, aku bersyukur, utk anak sulung ni, aku berjaya gak bf rayyan sampai umur 1 thn... insyaAllah, utk adik2 die, pengalaman, kesilapan yg penah berlaku sblm ni akan dijadikan panduan...
2. ape lg eh... puas la fikir, ape bende mahal yg aku penah beli kat rayyan... rasanya x de kot... sbb, brg2 mcm stroller (present dr officemate aku), katil baby (guna hok dari generasi adik aku yg dah form 5 skg ni), buai (mmg x guna, tp, adela adik aku bg hok anak2 die nye), car seat (mmg x beli)

List 5 cheap baby-related product worth buying. (Definition of cheap is something priced 200 below)

1. jwpn hok ni pun susah gak... sbb byk bende aku x beli... klu murah2 pun, baju2 dgn toys rayyan je la... lps tu, buku2 die... tu pun, hok murah nye la.... tp, mmg barbaloi la... klu x berbaloi, x ber baju lak rayyan nih... hehehehe

List 5 baby-related product i regret buying. (yg ni senang sikit aku nak jwb)

1. walker... knp aku regret beli walker ni? sbb rayyan pakai kejap sgt... tu pun, die x suka, sbb die x bebas... die lg suke berjln sambil pegang bende2 mcm kerusi ke, bende2 yg lg tinggi dr die utk berjln. lg satu, die kuat memanjat.. so, klu pakai walker, mmg die x sukela.. sudahnye, bkn die duk dlm walker, die berjln sambil tolak walker tu dari luar... kire walker tu jd mcm tmpt berpegang die jela... bile dah tgk mcm tu, sbb risaukan keselamatan die, walker tu terus disimpan dlm bilik stor jek... sbb tu aku regret beli walker ni... dahla mahal...(tp, x taula, kot adik2 die nanti leh lak lekat dgn walker ni)

2. yg tmpt enjut2 tu... x tau ape nama die... ni pun rugi gak beli, sbb die x suke duk atas tu... bkn leh duk diam... lgpun, rayyan ni mmg x suke di henjut2.. so, mmg membazir la bende alah ni...

So, skg ni nak tag sape eh? jap2... check balik list member yg dah ada baby & x jwb & kene tag lg..... (student2 x leh la eh... korang mane ade baby lg... hihihihi)
1. T
2. Kak Liza ( blog dah bersawang dah tu kak oi...)
3. Faridah
4. Ney (ibu mifzal arsyad)
5. Na (mama luqman hakimi)
6. Hana
7. Nani (mama hafiy)
8. CT
9. Jannah (mama naufal)
10.sape2 la yg rasa nak wat tag ni... yg sudi singgah blog ni... ;)

No comments:

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers