Friday 16 October 2009

DoNaT... oH... DoNaT

entry pagi ni nak citer pasal kuih donat lak....

pagi ni, on the way gi keje, singgah kat gerai sorang makcik ni... mmg dah byk hari dah teringin nak mkn donat yg die jual tu... smlm singgah pun donat nye dah abis... so, td, mmg niat nye, nak beli nasi lemak dgn kuih donat la... tgk2, nasi lemak dah abis... donat lak tinggal 2 je... so, disbbkan nasi lemak dah abis, suhla makcik tu bungkuskan karipap $1, burger malaysia tu $1, donut tu 2 ketul...

tibe-tibe..........

terdengar sore sorang budak kecik ni... "tok... nak kuih donut"

makcik ni pun ckp, "ala, donut dah x de... acik ni br je beli... karipap bleh?"

budak kecik ni pun ckp... "x nak... nak donat"

buat aku serba salah plak... maka, akhirnya, aku bersuara,"x pe la makcik... bg donut tu kat adik ni je la"...

so, x merasa la aku mkn donat tu... makcik tu offer gak kuih keria kat aku. kan bentuk die mcm donut... tp, aku ckp... x pe la... kuih yg ade ni pun dah ckp....

sepanjang perjlnn gi keje ni, tibe2 je duk teringat2 kat donut tu... ni tgh menaip pun duk tingat lg... adesss..... tp... donat makcik tu mmg sedap... sbb aku dah penah rasa... agaknye sbb tula cepat lakunya.... nmpk gayanya lps ni, mmg kene pegi awal la ni... nak merebut donat impian... muahahahaha...

2 comments:

HazwaniMohamed said...

kat mana kedai mkcik tu mdm???nk gak try nie..huhuhu..mesti gebuss nie

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

ala, gerai kecik je... kat simpang blkg dari masjid nak ke blkg giant tu....

donat nye kecik je.. tp, memenuhi selera sy... hihihihi

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers