Monday 30 August 2010

BaLiK KaMPuNG... 26/8/2010 ~ 29/8/2010

Fuh.. penat... keluhan aku hari ni... tp, penat2 pun, seronok... x la terasa sgt kesepian merindukan si dia... hehehehe...

Mcm yg aku bgtau before, hari khamis tu, lps dah ambik aiman & lps tu solat asar kat ofis aku, kami gi ambik rayyan kat taska dulu & then terus bertolak blk ke dungun.. lbh kurang pkl 5 lebih la bertolak kuar gambang ke dungun tu.. kete punyela byk... so, msg2 slow je la... ngantuk plak aku rasa masa drive tu.. mujur radio kecik tu x berenti2 berbunyi.. sbb sepanjang prjlnn tu, dia x tido pun.. excited sgt nak blk umah nenek.. asyik tanye, mana umah nenek.. jenuh aku nak jawab.. agaknye, die rasa lama sgt dah dlm kete, x sampai2 pun lg umah nenek.. anyway, azan maghrib berkumandang masa sampai bandar dungun.. berenti jap, bkak pose dgn air kotak & roti sambal tuna. Lps tu, continue prjlnn & sampai umah mak, pkl 7.30mlm.. si rayyan tu punyela excited bila dah sampai umah nenek, mula la kalut cari selipar, nak terjun dri kete, nak masuk umah nenek.. hehehe.. sampai2 org2 kat umah pun blm mkn lg.. ayah dgn hasan, adik aku yg no 5 tu, berbuka kat surau.. bkn buka apepun, mkn kurma & minum air kat sana, lps tu, terus solat maghrib berjamaah.. lps solat maghrib tu, br diorang blk umah, mkn.. so, dptla kami ni berbuka pose berjamaah.. di samping rayyan yg x berenti2 berckp... sampai x terlayan kami sume ni dibuatnya.. hehehe

Esoknye, ma(adik aku) sampai dgn anak2nya. ape lg, bermula la projek rayyan bersama sepupu2nya. si adam (anak sedara baru) plak makin tembam.. huhuhu.. rayyan mcm bese, teramat la geram & rindukan si adam ni. asyik nak peluk & cium je. aku yg x bg dia cium sbb dia selsema. disbbkan tu, bila ada tu senyum kat dia, tgn dia mula ar x tentu arah, x tau nak pegang adam tang mana... sbb terlalu geram.. hahaha.. papepun, mmg betul2 kecoh ar umah mak aku tu.. hehehehe

Hari sabtu plak, mak ajak pegi shopping kat kuala Terengganu. so, mak, ayah, aku, ma, rayyan & adam pegi sekereta. ingatkan nak pegi pasar payang, tp, x jd ar. so, ayah terus bawak kami ke mydin. mmg beso mydin nyer & manusia punyela ramai. sampai nak berjln pun susah. rupe2nya kat blkg mydin tu ade plak tmpt mcm bazaar, tp, jual baju2 & kelengkapan raya. rambang mata la jugak tgk tudung2 nya. tp, harga mmg boleh tahan mahalnya. papepun, dptla aku beli baju raya utk aku. utk rayyan, x de lg.. sbb x de yg berkenan di hati. utk abg pun x de, sbb abg dah pesan, dia x mo baju melayu sbb baju melayu dia dah byk. so, dia kata dia nak cari tshirt sendiri. pandai2 dia la nanti. blk tu, mmg penat. tp, okla. dpt gak aku gi shopping raya. klu aku dekat kuantan, dgn rayyan. x terbawak aku nak jln2 kat bdr kuantan tu. anyway, blk dari KT, dah pkl 4.30 ptg. mujur dah solat zuhur kat mydin. sampai2, solat asar & lps tu, dah siap2 nak berbuka dah. si budak2 kecik ni plak, mcm bese, agenda main x abis2. & asyik gaduh je. rayyan pun dah pandai gaduh & cari pasal dah skg dgn sepupu2 dia semenjak dia dah pegi taska ni. ape lg, kejap2 org ni nangis, kejap yg tu nangis, kejap kang, dia plak yg nangis. tu baru 4 org cucu2 nenek bergabung. x masuk lg si adam yg kecik lg tu. x masuk lg dgn sepupu2 dia yg kat kl jugak lg.

Hari ahad, bersamaan dgn smlm... dah nak blk kuantan dah. esok keje. bkn x leh ambik cuti, saje malas nak ambik cuti. rugi jek, ambik 1 hari cuti.. abg bkn ada kat umah pun. tmbh lak, aiman dah kene balik sekolah dia hari ahad. pengetua sekolah dia dah awal2 lg bg warning, jgn nak tambah2 cuti sampai selasa.. hehehehe.. so, pagi tu, dlm pkl 10.30 pagi, sempat lg ayah bawak mak, aku, aiman & rayyan ke Bandar t’ganu. ingat nak singgah tukar duit raya sekali, tp, bank tu dah tampal notis, penukaran duit raya cuma akan bermula 1/9. so, terusla gi kedai kain laila rawas textiles. mak nak cari kain nak wat baju kurung utk cucu2 pompuan nye yg 4 org tu. ayah lak belikan selipar utk rayyan. apelagi, sonokla die berlari2 dlm kedai kain tu. sampaikan, masa nak pilih baju melayu utk dia, jenuh salesgirl kedai tu kejar rayyan keliling kedai, sbb nak acukan baju tu, nak tgk size tu sesuai x dgn rayyan ni.. hehehehe.. papepun, dptla rayyan sehelai baju melayu dari nenek plak. blk dari kedai kain, singgah, kedai baju lak kat Bandar tu. adoi, rambang mata aku dgn mak aku, tgk blouse2 kat kedai tu. knp aku x tau, ade kedai2 baju yg best2 kat dungun ni. maknanya, lps2 ni, ter’paksa’ la aku ajak abg singgah tiap2 kali blk kg.. hehehehe

Lps balik dari Bandar dungun tu, terus bersiap2 nak balik. dekat pkl 3 gak la aku bertolak dari umah mak. rayyan, naik je kete, lps babai2 atuk, nenek & ayah chik dia, terus mintak susu & tido. letih sgt ar tu. tp, drive kete masa2 tu, mmg sungguh mencabar. aku mmg ngantuk gile. dah nak terlelap dah sambil drive. last2 berenti kat petronas teluk kalong, isi minyak & basuh muka. ingat nak lelap jap kat situ. tp, mcm sunyi jek. so, teruskan jela perjlnn. Alhamdulillah, pkl 5 tu sampai permatang badak. singgah bazaar jap, buat bekalan aiman sikit & aku pun, beli jugak juadah utk aku berbuka posa. sbb, aku mmg x larat nak masak. sampai sekolah aiman, dah pkl 5.30 ptg. lps tu, sampai umah, dlm pkl 5.45 ptg. sampai2 umah, sayu je rasa. tibe2 teringat kat kekasih hati. rayyan plak, leh nangis2, x mo turun dari kete. aku tanye la knp.. dia cakap, ayyan indu nenek.. nak nenek.. nak gi umah nenek... adoi.. lg la aku sayu. sian dia, sure dia pun rasa kesunyian yg aku rasa. last2 aku pujuk dia, & tanye dia... rayyan x mo main basikal ke? barula dia turun dari kete & meluru ke basikal dia...

Lps berbuka, aku mmg rasa ngantuk sgt2.. tp, berusaha utk menahan mata ni, sampai lps solat isya’. lps solat, buat susu utk rayyan & terus ajak dia tido. tp, dia x tido pun, aku je yg tido. aku sedar2 pkl 1 pagi... tu pun, sbb dia dtg kejut aku, samba batuk2 mcm nak muntah... aku bawak ke bilik air, gosok2 blkg dia bg dia muntah... br la lega... bawak dia naik atas katil, baru la dia tido....

Hari ni, aku gi keje... penat mmg x hilang lg... tp, klu aku duk umah, confirm, lagi penat sbb asyik tido jek.. mujur la rayyan x buat perangai masa gi taska pagi ni...

No comments:

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers