Saturday 28 August 2010

TRaGeDi 27/8/2010

Fuh... tajuk mcm suspen je kan... hehehehe.... sbnrnya, nak cite apa yg berlaku mlm tadi... smlm, lepas solat witir, niatnya nak la baca quran sikit... tgh2 baca tu, mengantukla yg amat sgt... so, lps satu helai muka surat, aku pun baring jap dlm bilik... terus tertido... tiba2 aku rasa mcm ada org kejut aku, bgtau ciksah (mak sedara aku) yg dtg singgah solat terawikh kat surau arwah atuk aku dah nak balik dah... so, aku ni bgn la konon2 nak salam dgn ciksah tu.. tiba2 aku nmpk ayah berlari2 dari surau ke umah, lps tu, kelam kabut minta telefon umah... heran gak aku.. tmbh lak, aku baru terjaga dari tido...

Rupe2nya, ayah call org TNB, bgtau yg tiang lampu yg di seberang jalan depan surau terbakar... bila dah dgr ayah ckp dgn tnb tu, br la aku nmpk tiang lampu yg terbakar... siap meletup2 lg... mula2 kuar spark je, tp, lps tu, siap kuar bunga api lg... dpt la free show bunga apoi sblm malam merdeka... cuak gak sbb tiang letrik tu meletup2 & percikan api tu, jatuh2 atas jln raya sambil kete yg byk lalu lalang di bawahnya...

Tp, respon dari tnb ni mmg lmbt la... lama gak tiang tu terbakar... sampai satu kampong blackout. Dahla lampu jln pun dah padam. Gelap jek.. mujur la mlm tadi bulan penuh, cerah la sikit. ustaz yg turut ada kat surau tu call bomba plak... bila bomba sampai, jammed la kejap kat depan umah ni... x lama lps tu, bomba pun padamkan api.. lps bomba padamkan api tu, barula org tnb tu dpt start buat keje2 pembaikan..tp, teruk gakla keadaan tiang letrik tu... wayar letrik dah hampir2 putus dah... rasanya klu lambat sikit bomba tu padamkan api tu, mmg dah putus dah wayar tu.. & lebih bahaya sbb wayar tu akan tercampak atas jln raya.... dgn arus letrik yg masih mengalir....

Sudahnya, kami tido dlm gelap la kat umah ni smlm... kejadian berlaku pkl 10 lebih sampai la pkl 2.30 pagi, br ada letrik balik....

No comments:

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers