Monday 6 September 2010

WeeKeND WiTH RaYYaN....

Weekend kali ni, aku x pegi mana2.. so, menghabiskan masa sepanjang hari berdua je dgn rayyan... tp, teruji jugakla kesabaran aku ni.. huhuhuhu... yer la, weekend sblm2 ni, wlupun abg x de, but, i’m not really alone with Rayyan.. weekend pertama tanpa abg, at least, adik aku, aiman, yg sekolah kat kuantan ni ade temankan aku dgn rayyan... so, rayyan sibuk main dgn ayahsu dia... weekend kedua, which is last week, aku blk kg... so, rayyan busy dgn geng2 sepupu dia... tp, weekend kali ni, adik aku tu dah blk kg, aku plak, malas nak blk kg lg sbb nak raya nanti, nak balik kg lg...

~Sabtu~
Rayyan masih behave mcm bese la... projek2 dia masih belum mampu menguji kesabaran aku ni.. wlupun, ade ketikanya aku marah.. tp, marah gitu2 jela... tupun, bile aku ckp, ummi x nak layan rayyan dah.. rayyan main la sorang2... nanti die pun dtg la kat aku, hulur tgn, sambil ckp.. ummi.. maaf, ummi... ok la.. baikla blk..

Ptg tu, rasa teringin plak nak mkn ikan bakar dgn air asam... so, dlm kesibukan bersilat dgn rayyan kat dapur tu, dptla siapkan menu ptg tu, nasi makan dgn ikan bakar+ air asam.. Cuma, aku modified sikit air asam tu jd pedas.. sbb klu x pedas, kurang sikit selera nak makan.. tmbh2 duk berdua je dgn rayyan ni...

Mlm, lps maghrib, saje bawak rayyan jln2 naik kete... lg pun, aku ingat nak beli balang utk isi kuih2 raya... wlupun, kat umah tu, mana ade kuih raya pun lg... hehehehe... sampai2 kat pasaraya tu, tgk2 tmpt parking dah penuh... so, ape lg, tawafla kami due beranak dlm kete ni... pusingan yg pertama, berenti jap sbb nak usha2 kot ade kete lain yg nak kuar ke... so, aku ckp la dgn rayyan... x de parking la rayyan.. mcm mana ni? Terus rayyan tunjuk satu tmpt yg mmg la kosong... tp, aku x berani la parking kat situ, situ tu tmpt perking bengkel baiki kete... so, x pe la, aku pusing lg satu round.. last2, dgn nekad, aku parking kat bahu jln... sambil berdoa byk2, x jd pape kat kete aku ni... elok je parking... rayyan dgn selambanya... good ummi.. good... pandai ummi... lps tu, siap hulur ibu jari tgn die lg, konon2 nak celet... hehehehe.. rayyan.. rayyan...

~Ahad~
Pagi, aku sakit kepala... perut masuk angin agaknya... yerla... mkn ikut dan je... rayyan lak dah bgn... so, aku ckp dgn dia, rayyan... ummi sakit kepala ni.. ummi lelap jap eh... rayyan main elok2... x pun gi tgk kartun tu... die pun, ckp ok, lps tu terus picit kepala aku sikit.. then, aku x sedar pape dah... x sampai stgh jam pun aku terlelap... sedar2, cotton bud berterabur atas katil.. aku rasa, mesti cotton bud yg aku letak kat atas almari baju aku jatuh ni... ok lg.. tibe2 aku nmpk cermin mata ku bkn setakat bengkok, tp, patah... cermin plak 2-2 ntah ke mana.... mmg cedera parah la spek aku tu & x bleh diselamatkan dah... huhuhuhu... adusss.... sakit sungguh hati ni... mengamuk jugakla aku jap... tu satu hal...

Lps tu, aku cari kunci kete plak, x jumpa2... huhuhuhu... tambahla hangin satu badan ni... & disbbkan terlalu geram dgn rayyan, aku terus call abg... dgr je suara abg.. ape lg, menangis la aku ni sambil cerita kegeraman aku pasal sume yg dah berlaku... huhuhuhu... sungguh... kesabaran aku teruji jugak... lps satu, satu.. dibuatnya... huhuhuhu....

Tgh hari, marah aku baru nak reda.. aku pun sendukkan nasi dlm mangkuk rayyan.. sbb die nak mkn sendiri... suh mkn kat meja, x nak... die nak mkn kat depan tv.. x pe lg... x lama lps tu, die dtg mkn kat meja plak... mmm... tp, mcm bese la, nak mkn pun main jugak... tgh die mkn tu, die leh angkat mangkuk nasi die & die nak mkn yg mcm dlm iklan maggi tu... yg tonggang mangkuk kat mulut tu... abis berterabur sume nasi2 atas lantai.... tu x masuk lg, die curah sume air minum dia kat dlm mangkuk nasi dia tu... sabo jela... bergenang dah air mata aku ni... dlm sabo2, hinggap gak la cubitan aku kat tgn dia... sbb geram sgt.. die dah lepas mkn, aku kemas meja... tgk2, lantai kat depan tv pun penuh gak dgn nasi2 rayyan... adoi... terus aku duduk kutip nasi tu, sambil nangis.. sakit sungguh dada aku ni menahan marah.. tp, bila rayyan tgk aku nangis, x jerit2 marah dia, terus die dtg kat aku, sambil hulur tgn & say... ummi, maaf.. ummi... huhuhu.. so, okla... baik la blk, aku dgn rayyan...

Lps die tido ptg tu.. br la aman dunia ni jap... so, aku pun memulakanla projek kuih raya... projek la konon... mcm byk je kuih nak buat... hehehehe... tp, keamanan dunia tu kejap je... sbb lps tu, si rayyan tu bangun la plak... mujur die x mengacau sgt... Cuma, kejap2 dia dtg sambil mengayuh basikal ke dapur... datang utk pow kuih raya... satu dulang kuar dari oven, ade la 3 bijik di pow nye... sudahnya, aku kire, die je dah angkut dekat 20 biji kuih raya.. okla kan... klu x de org dtg beraya umah aku pun, ade yg tukang makan kuih raya nye.. hehehehe... papepun, tahun ni, disbbkan mak bg aku oven letrik dia... so, leh la aku try2 wat kuih raya... tp, setakat ni, baru 1 jenis je la yg aku dah buat... biskut chocolate rice... gambar aku x ambik... malas... hehehehe.. baca citer jela... klu teringin nak tgk and/or makan, kene dtg umah aku... hehehehe

No comments:

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers