Thursday 26 August 2010

RaGaM NoR MaSHiTaH aLYa BeRPuaSa...

Break jap dari kronologi ramadhan yg seterusnya... skg ni nak citer pasal Nor Mashitah Alya... sepupu rayyan, anak sulung kepada mak ngah rayyan merangkap adik aku yg no 2.. tahun ni, dia dah darjah satu... so, tahun ni kire tahun pertama la dia start puasa... nak tergelak ada, kesian pun ade.. hehehehe

Hari pertama posa (ni citer adik aku la), okla, die posa... Cuma, ptg tu, ayah dia bawak pegi PARAM.. konon2 sbg galakan pada dia, sbb dia posa... adik2 dia yg kembar tu, awal2 lg dah kecundang sbb menurut kata mereka, cikgu taska diorang yg suh makan... so, kat PARAM tu, dia mintak nak beli satay... lepas bayar tu, dia cepat2 pegang plastic satay tu... so, jln la... tgh2 jln tu, ayah die pandang la dia.. tgk, dah suku dari daging pertama tu dah masuk dlm mulut dia... rasanya dia x ingat dia posa... excited sgt jumpa satay tu.. org tgh lapar lak tu... hihihihi.. cepat2 ayah die ambik satay tu, simpan dlm plastic... mana yg dia dah telan tu, halal kan jela... since ni 1st day dia posa... kitorang consider dia x batal lg la... mau x nya, dah dekat pkl 6 dah pun.. lg pun, dia x sengaja...

Masa aku balik kg lak... jenuh suh dia jgn main kat meja makan... adik2 dia lak x posa.. so, ada air milo atas meja makan tu... nyaris2 dia nak minum dah air milo tu... hehehehe... besar sungguh godaan utk budak yg baru start posa ni... ptg tu, aku bawak dia pegi PARAM.. request dia nak ice blended.. dah beli ice blended tu, kitorang jln2 lg.. lps tu, kitorang tanye dia
Kami : Kakak, nak beli apa lg utk mkn berbuka?
Kakak: Nak beli air
Adik aku : Beli air buat ape lg? Kan kakak dah beli ice blended?
Kakak: Yg tu utk minum kat umah...
Adik aku: Abis tu, nak beli air lg, buat apa?
Kakak: yg ni nak buat minum skg...
Aku: hahahaha... kakak lupa ke kakak posa?
Anak sedara aku terus senyap... dia lupa la tu.... hahahaha

Next day, aku kan gi pasar dungun dgn ayah, abg, ayah abg... balik tu, aku bawak balik buah duku... kakak ni punyela excited nmpk buah sbb die mmg suka mkn buah... terus jerit, yeay... ade buah... okla, aku terus letak atas meja... tup2 dgr org jerit, kakak!! Kakak posa la... aku tgk2, dia dah buka dah kulit buah duku tu... satu ulas dah ada dlm mulut dia... terus suh die kuarkan & kumur dlm bilik air... x lama lps tu, mak aku gi letak buah rockmelon yg dah dipotong2 tu plak kat atas meja utk adik2 dia sbnrnya... tgh sembang2 tu, aku dgr adik aku jerit... kakak!!.. mashitah th gigit buah tu plak... dia plak bila dgr mak die jerit panggil dia, leh lak terpinga2... pandang2 keliling dia... aku pun cakap, kakak posa la... muka dia bersalah gila, sbb dia x ingat... terus dia letak balik buah tu... adoi,,, kesian tp, lawak... hahahaha

mmm... rayyan kecik lg... leh gelak tgk anak2 sedara la dulu... x tau la rayyan ni nanti mcm mana... hehehehe

No comments:

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers