Thursday 26 August 2010

KRoNoLoGi RaMaDHaN 1431 H - part 2

11 Ramadhan – sahur, aku gorengkan burger daging & ayam utk adik aku.. aku lak, abiskan nasi & lauk berbuka smlm... cukup la kan... siangnya, puas la si rayyan tu main dgn ayahsu nye... sampai adik aku dah x larat nak melayan... hehehe.. so, memandangkan adik aku ade kat umah, x dela aku cincai2 je masak mcm sblm ni... sian lak kat dia... mesti nak merasa masakan umah.. so, ptg tu, aku wat pudding susu + koko.. nama ape, aku x tau.. reka sendiri2 jek.. hehehe.. lps tu, aku wat ikan kerisi masak asam pedas dgn telur bungkus... Alhamdulillah, menambah aku tgk adik aku mkn... hehehe.. puas hati...

12 Ramadhan – sahur, mcm bese aku gorengkan daging burger utk adik aku.. aku lak, abiskan nasi & lauk berbuka... (senangkan, x membazir pun... hehehehe). Ptg tu, anta adik aku, adik aku nak singgah PARAM... so, aku singgah ke PARAM depan sekolah die tu lg... dah alang2 kat situ, aku pun mcm malas nak masak.. sbb dah pkl 5.30 dah pun.. nak anta adik aku lg.. pkl bape lak nak sampai umah... so, aku pun beli nasi kerabu (dah lama teringin), sata & kuih roti khurasan (roti tu, ade inti daging, lps tu, die balut dgn kulit popia, then goreng).. blk tu, siap2 utk berbuka, jamahla nasi kerabu... adeh... manis leting... budu x de rasa langsung... sambal pun x de rasa... tekak betul2 x de selera... rayyan yg sibuk mkn & hamper habis la dia mkn.. agaknye dia suka kot rasanya.. lps tu, aku rasa roti tu lak... pun manis gak.... huh... x leh terima sungguh, mknn yg sepatutnya rasa daging tp, manis... huhuhuhu... tp, x pe la, aku mkn separuh, lps tu, gi solat... lps solat, tgk2 si rayyan tgh makan roti tu sungguh2... so, biarkan jela... yer la selama ni, aku bising die x mo mkn.. ni time dia ada selera, biarkan jela... sudahnya, aku rasa mcm serik nak beli kat PARAM lg...

13 Ramadhan – kali kedua aku x terkejut sahur... huhuhuhu... sabo jela... tp, blehla posa sampai maghrib... hehehehe ... blk keje, aku goreng ikan masin yg ayah abg tinggalkan utk aku.. lps tu, goreng telur dadar sikit... then masak nasi... kholas... siapla menu utk berbuka aku.. simple... rayyan kaco2 aku pun, x la rasa terganggu sgt kat dapur tu.. sbb menu simple jek..

14 Ramadhan – sahur, aku makan 3 keping roti gardenia dgn tuna... jadila... minum lak, minuman bijirin HADI’s sbb takut lapar sgt lak nanti.. Alhamdulillah, ok jek... balik keje, masak nasi, prepare bhn2 utk menggoreng.. kali ni aku wat nasi goreng kampong lak... dgn air sirap bandung laici... sedap plak tgk iklan kat tv... hehehehe

15 Ramadhan – sahur, mcm besela, menghabiskan lauk2 masa berbuka smlm.. hihihihi... Cuma, utk berbuka tu, aku teringin nak makan ikan bakar.. so, blk keje tu, terus keluarkan ikan kembung dari freezer... prepare bahan2 utk berbuka... then, siapla ikan bakar percik dgn telur bungkus.. utk tambah selera, tumbuk2 cili api & gaul dgn tempoyak... rayyan mkn jugak, tp, awal2 je dia makan.. lps tu, abis air dicurahnye dlm mangkuk nasi dia... huhuhuhu... disbbkan aku x mo marah2 dia, aku Cuma mampu cakap, ummi posa.. ummi x nak la ckp dgn rayyan... terus die dtg kat aku... ummi,... maap.. maap sambil hulur tgn nak salam.... rayyan... rayyan...

16 Ramadhan – hari ni la... sahur mcm bese, menghabiskan lauk2 smlm... tmbh lak, ptg ni aku nak blk dungun... so, confirm la rumah tu akan ditinggalkan sampai hari ahad ni.. so, mmg wajarla segala sampah sarap, sisa2 mknn dibuang... jap lg, dlm pkl 3.30 ptg, gi ambik aiman, adik aku kat sekolah dia... lps tu, bawak balik ke ofis aku, solat asar, lps tu, baru ambik rayyan.. then, terus bertolak ke dungun... moga2 perjlnn kami ni selamat... insyaAllah, amin....

1 comment:

Ain said...

beshnyer leh buka pose ngan family kt kg... jeles wokeh...

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers