Friday 10 July 2009

anakku kene demam campak... huhuhuhu

rayyan kene demam campak.... huhuhuhu... sedih je rasa tgk keadaan dia... mula2 aku x rasa tu chicken pox... isnin tu blk dari umah zura, bbsitter rayyan, aku perasan ade bintik2 merah timbul kat perut rayyan... lps tu, aku tgk kat peha die pun ade sikit... abg tegur, tp, aku wat x kisah jek.. bkn ape, kdg2 abg ni suka kecoh2 bende yg kecik... aku assume, tu kesan gigitan serangga pape la kot.. sbb rayyan ni mmg jenis lasak, x mo duduk diam... ade je bende die nak wat... ade je ceruk yg die nak jelajah...so, logik la klu die selalu kene gigit...

sekali, pkl 4 pagi tu die bgn merengek2... aku rasa badan dia... masyaallah... panasnya.... ambik suhu, tgk2 38.4 degree... sah, mmg demam... bg ubat demam, lps tu, masa nak lap badan die dgn kain basah, mengamuk2 rayyan ni marah... last2, terpaksala aku buat bunyi meow sambil renjis2 air kat badan dia, kepala die dgn muka dia... bile temperature dah turun sikit... brla die leh smabung tido balik...

pg tu bgn, rasa badan die panas balik... x leh jd ni, so, sms boss, bgtau aku ambik emergency leave.. die nak approve ke x, lantak die la... yg pntg aku risokan hal anak aku... bawak je gi klinik, dr tu ckp mmg mcm chicken pox... sbb bintik2 merah tu mcm berair plak... yg lawak nye, masa kat klinik tu, rayyan ni mcm lupa lak die x sihat... berlari sana, berlari sini.. panjat kerusi la, lps tu, die sibuk nak susun kerusi2 kat klinik tu... sampaikan masa duk dlm bilik dr, die leh lari kuar, ikut pintu yg sambungkan bilik dr dgn reception tu... jenuh aku nak mengejar...

blk dari klinik, kejap2 die ok, kejap2 die merengek2.. badan die mcm tula, temperature turun naik... riso gak aku.. singgah umah zura... nak besekan diri die jaga rayyan yg demam utk esok2.. mujurla zura ni mmg sanggup nak jaga rayyan.. die dah anggap rayyan mcm anak die sendiri dah pun... blk dari umah zura, rayyan ni ade hati lg nak ajak org jln2... no.. no.. no... x sihat, kene duduk umah... dialog aku kat rayyan ni...

skg ni demam dah baik la, alhamdulillah.. aktif & lasak tu mcm besela... panjat kerusi la, masuk bawah mejala.... cuma, kesian bila tgk bintik2 yg kuar dari badan die tu... kat muka die, x byk... tp, leh nmpkla keliling mulut dia... kat badan die pun x byk... yg byknye dari dada sampai lengan terus ke tgn... lps tu, dari pangkal peha sampai ke kaki... yg kat muka, dah kering... yg kat lengan dgn kaki tu yg nmpk menggelembung2 lagi... huhuhuhu... kesian rayyan....

papepun, ummi doakan agar rayyan cepat sembuh....

3 comments:

Ain said...

ciannyer dia.. cepat sembuh yer. nnt leh WWF ngan ummi lg.. hihi

Eja said...

WWF? haha.. BG LA UMMI DIA "GUSTI" NGAN ABI DIA DL.. WAKAKA.....

AKU DAH UPDATE FP.. MOH LA..

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

gusti? ejja, aku ni sopan santun orgnye.... ish.. ish... ish...

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers