Wednesday 22 July 2009

SeDiKiT CoReTaN Di HaRi iNi....

penat, pening, boring.. sume ade.... hari ni aku kembali bekerja lps balik dari sarawak...



ikutkan aku yg tgh penat ni, mmg nak je aku mc jek... tp, memandangkan ptg ni, aku ade kelas dgn student2 aku... malas lak aku nak ganti2 kelas utk hari ni, klu aku mc... tambahan lak, klu aku stay kat umah, bkn makin tenang & leh hilangkan penat pun... makin kusut lak fikiran aku ni ha nanti.,..



anyway, cerita yg berlaku kat aku sekeluarga tgh mlm td mmg haru... mlm td, sepatutnya flight kami pkl 9.05 mlm... aku sampai airport kuching tu pkl 8 mlm... beratur punyela panjang masa nak check in... sampai turn kitorang, dah dekat pkl 8.30 mlm dah... dah lambat la kan... bile die timbang beg aku, beg adik aku dgn kotak brg2 adik aku... sekali terlebih sampai 11 kg dari berat yg dibenarkan utk kitorang... so, kene bayar lebih ar... mak ai... punyela byk aku kene byr.. sampai $165.. mujur mmg aku dah standby dlm purse aku, dlm $200, konon nak reserve utk bayar parking nanti... ingat nak cari atm kat airport kuching tu, tp, sbb ingat kitorang dah lambat, so, dilupakan aje hasrat tu... alih2, masa kat balai berlepas tu, masa pkl 9.05 mlm tu, diorang wat pengumuman, bgtau yg flight delay sampai pkl 9.55 mlm... x per ar, aku fikir nanti leh kuar duit kat lcct tu je la nanti.... sementara tunggu flight, rayyan nye lasak x yah ckpla... kejap berlari sana, berlari sini.. jenuh aku mengejar.. lps tu, die leh saja2 je menjerit2 sekuat hati kat airport tu... malu betul aku... tp, nak wat mcm mana... nak marah, bkn die faham pun..

naik flight ok la... pramugari2 nye mmg sempoi abis.. agaknye sbb dah last shift.. diorang pun dah penat.. rayyan lak, slps die kuarkan abis sume majalah2, katalog2 kat blkg seat dpn aku, die dah start ngantuk. bg susu, terus tido... sampai2 terminal, dah pkl 12 lebih dah masa tu... rayyan pun terus terjaga sbb die terkejut dgr bunyi kapal terbang masa kitorang turun dr flight. so, terusla berkejar ke atm, nak kuar duit.. sbb aku dah wat kire2 dah, nak bayar utk parking kete, mesti cecah $140++ nyer.. sbb sehari kene bayar $36, klu 4 hari, kirela sendiri... so, duit cash mmg x ckp la dlm tgn ni,,, cari punye cari, jumpa la, sederet mesin2 atm kat luar terminal tu... ade maybank, bank rakyat, cimb & ambank... tp, yg aku bengang tu, satu mesin atm pun x leh pakai.... abg gi tanye reception, kat mana lg atm yg ade... diorng ckp, kat situ je la yg ade... tp, diorang ckp, mesin atm tu, mmg selalu masa tergendala jap lps pkl 12 t/mlm... bese, dlm pkl 1 lebih tu, elok la balik.... ok ar... so, kitorang pegi la mkn kat mcD kat situ, sbb msg2 perut pun dah lapar...

lps2 mkn, tgk2 dah pkl 1 lbh... nmpk mcm atm sume dah berfungsi elok la... kecuali cimb je yg duk out of service. aku try la kat maybank, kuar msg, urusniaga tidak diterima.. cucuk kat bank rakyat pun sama... ingatkan aku je yg kene mcm tu, kad aku je yg problem... rupenye mmg mesin atm tu sengal... ye ye je tulis meps la, bankcard, alih2, mesin tu cuma accept kad yg berkaitan dgn bank die je... sengal betul la... dgn si rayyan wat perangai nye, nak suh org lepas die bebas, dgn abg yg tgh menolak beg2 & kotak nye, dgn penat nye.. campur plak dgn aku yg dah naik hangin bengang dgn atm lg.... huhuhuhu...

abg lak abis sume kwn2 die, die call... tp, sorang pun x sanggup nak tlg... mmm... aku nak komen pape pasal ni???? no komen.... sbb mmg dah lama aku x puas hati dgn kwn2 abg yg suke mempergunakan abang yg lurus dan baik hati tu... padahal, bkn kitorang nak pinjam duit diorang pun.. abang cuma, nak mintak tlg bawak gi bank je... klu yg duk jauh tu, aku faham la... tp, kwn2 die yg duk kat area klia pun, mcm2 alasan diberi... sudahnya, abang gi jln kaki dari lcct ke tune hotel tu... kan jauh nak jln kaki tu... aku lak tunggula kat tepi terminal, kat tmpt org menunggu dgn kete sambil melayan si rayyan... duk layan ke rayyan, sampai rasa penat gile gi kejar rayyan.. pergelangan kaki ni, dah rasa mcm tersalah urat jek... die lak bkn takat berlari tepi2 kaki lima tu... abis sume kete yg parking tu die nak pegi main tayar... geram betul aku... tu yg wat tambah panas hati tu....

bile abang dah patah balik dari tune hotel tu, dgn baju yg basah dgn peluh, dgn muke penatnye, nmpk muke die frust, sbb rupe2nye kat tune hotel tu pun x de bank gak... last2, ade la sorang mamat ni tanya abg, nak pegi mana sbnrnya... abg pun ckpla, nak pegi cari bank atm... so, mamat ni la yg volunteer diri die nak tlg... so, abg ikut die naik kete, aku lak dgn rayyan, jaga beg kat kaki lima terminal tu... masa tu pinggang dgn blkg aku ni dah sakit gile.. rayyan lak dgn perangai lasak die la... mmg menguji kesabaran aku betul...
last2, pkl 4 pg br settle sume, br la leh bertolak blk umah... abg ckp, diorang cari bank sampai ke nilai... gile jauh untk semata2 mencari atm cimb... papepun, alhamdulillah, ade gak yg sudi menolong... abg ckp die bagi $50 gak la kat mamat tu, wlupun mamat tu kate die tlg secara ikhlas...

gitula citer haru yg berlaku kat aku sekeluarga dari tgh mlm sampai awal pagi tadi... sampai2 umah, mmg x angkut sume brg2 tu, terus masuk bilik, tido je... sampaikan terjaga pun lewat, terpaksa qada' solat subuh...

okla, tu je la citer aku wat entry kali ni... nanti2 la aku citer pasal holiday aku kat sarawak.. nak edit2 gambo pun malas lg... tp, percutian kat sarawak tu mmg best sbnrnya... cuma, x puas hati, sbb aku pegi mengejut kan... so, budget x ckp la nak shopping2... souvenir utk kwn2 pun yg simple2 je yg sempat aku sambar....


3 comments:

eyna enjah said...

mencabar gile smlm........extreme...klu eyna tu...mau aku menjerit 1 lcct tu.......

Ain said...

ciannyer kak.. rayyan pun leh aktif lak ek pagi2 buta tue.. mentang2 dah recharge bateri.. huhu... klu ain mau dah melalak kt situ...

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

jgn x tau... smlm akak sound mamat yg keje bhgn trolley services... dahla akak tgh hangin... rayyan ngantuk, br nak lelap, die leh wat bising, gi pasang lagu2 tamil kat hp die sekuat2nye... bengang gile akak... die patutnye wat keje, tp, gi tarik kerusi blkg akak, konon2 nak tido ar... pastu ajak kwn die lak, duk layan lagu2 tamil...

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers