Monday 27 July 2009

TRiP To KuCHiNG ~ DaY 1

mmm... baru berkesempatan nak share citer masa kat kuching ritu... tp, disbbkan kemalasan utk menaip panjang2 & nak mengedit gamba2 yg ade... aku start dgn hari 1st dulu la... hehehehe

mcm yg aku citer kat entry sblm ni, sabtu lepas (18/7), aku sekeluarga bertolakla ke Kuching... pengalaman pertama utk aku & rayyan naik kapal terbang.. hehehehe... pagi khamis, patutnya flight kami pkl 9.45 pagi... sekali delay sampai pkl 12.55 tghr.. tu pun, lambat gak dari yg sepatutnya.. sampai lcct, x de jln2 pun... dah check in sume, terus masuk ke balai berlepas tu... bkn x mo jln2.. tp, x nmpk ape2 yg menarik pun kat lcct tu.. rayyan lak masa on the way dr umah ke airport, die dah tertido kat dlm kete. so, bile sampai2 tu, energy die mcm dah recharge la... jenuh gak aku nak kawal die sbb asyik nak merayap je... pantang nampak budak kecik lain, mula la nak berkwn... kat lcct ni, x byk aku ambik gambar... bawah ni la gamba2 nye pun...



dalam flight, kami ni dpt seat blkg sekali... sempit betul rupenye dlm aeroplane ni.. sekali tgk, mcm dlm bas pun ada... yg bestnye duk blkg sekali ni, leh nampak wing aeroplane ni... teruja aku yg 1st time naik aeroplane ni.. rayyan masa dlm aeroplane tu, x de la heran sgt pun... sbb rasanya die pun x faham yg kenderaan yg die naik ni terbang sbnrnya... die cuma terpegun masa on the way nak naik aeroplane tu, sbb die nmpk aeroplane2 lain yg besar2.. alhamdulillah, masa dah nak start naik tu, rayyan x de la wat perangai... cuma, bile dah sejam kat dlm kapal tu, die dah start nak melasak... abis sume majalah2 dari blkg seat depan tu, die campak ke bawah. konon nak wat alasan utk turun ambik ar tu... lps tu, sibuk nak berdiri, nak jenguk ape yg org depan tgh wat... rayyan.. rayyan... last2 setengah jam lg nak sampai, die dah merengek2 nak susu.. bg susu, ape lagi, lelapla die sampaila bila dah sampai...tu pun, bile dah masuk ke dlm bangunan airport kuching.. sempatla ambik gamba kat sini dgn muka rayyan yg blur... hehehehe... tp, dlm blur2 die pun, sempat lg menjerit tegur budak2 lain... nak berkawanla tu...



sampai2 adik aku dah tunggu dgn kawan die... kitorang sewa kete dgn kwn die ni la... so, kwn die ni merangkap tourist guide kami gak la... 1st tmpt yg diorang bawak, gi makan kat kedai makan yg mmg favourite adik aku kat pasar satok... sbb kitorang ni msg2 mmg dah lapar gile....



masa nak order mknn tu, mcm blur je nak order ape.. yer ar, klu dah pegi sarawak, kenela mkn mknn sarawak... kitorang ingat nak mkn mee kolok, tp, adik aku kate, tu besenye mknn breakfast kat sarawak.. so, susah nak ada... tanye org kedai tu, mmg x de mee kolok tu.. nak mkn laksa sarawak, tekak aku mcm x leh nak terima lak... last2 aku order nasi goreng seafood, suami aku lak order nasi goreng paprik... adik aku order laksa sarawak... disbbkan menu aku dgn abg tu bese2 je, aku x snapla gamba menunye.. aku snap gamba laksa sarawak yg adik aku order... sedap gak laksanya, x sama dgn paket segera yg aku penah rasa masa kat semenanjung

sambal kat tepi tu belacan sbnrnya...
bab minuman, ni la minuman yg kami order... teh c peng... first time minum... mmg sedap, kalah teh tarik yg bese minum tu... sampai teringat2 ar even dah blk semenanjung...

adik aku kate specialty die, die guna gula kabung utk wat air ni... susu cair sikit dgn teh... klu korang perasan atau mata korang power betul, leh nmpk ade 3 layer kat air ni... yg bawah sekali tu la gula, tengah tu susu cair, yg atas tu teh... nak minum kene kacau dulu & lps tu... slurrrppppp... pergh... mmg sedap..... hehehehehe
lps dah mengisi perut tu, kitorang gi jln2 kat pasar satok tu... okla, utk beli cenderahati... tshirt murah2.. sempat gak sambar 3 helai tshirt utk rayyan... sbb 3 helai $10... tp, utk rayyan jela... utk ummi dgn abi nye, x de pun... hehehehe

lps tu, barula bertolak ke pusat latihan sarawak, sebelah IKMAS, bekas tmpt belajar adik aku dulu... pegi situ sbb disitula tmpt kami bermlm.... gamba kat bawah ni gamba rayyan masa tgh on the way nak ke PLS tu... bknnye nak duk atas org... mcm bagus je.... hehehehe

mlm x de aktiviti ape... sbb msg2 penat... adik aku jela gi bawak rayyan jln2 ke kantin... ape lagi, dikerumuni awekla si rayyan ni.. adik aku citer, abis satu hostel junior2 adik aku bawak si rayyan ni... yg lawaknye, diornag ckp rayyan mcm muka pengetua diorang... hahahahaha...
ok ar.. tu jela aktiviti hari pertama di kuching.. next entry, kite citer pasal hari ke 2 lak eh... bile nak sambung tu... TUNGGUUUUUU....... hehehehe






3 comments:

HazwaniMohamed said...

ish...ish bestnyer jd rayyan..tecik2 g umi da bwk g jenjalan nek kpl tebang.....

Ain said...

wah.. syoknyer rayyan leh jalan2 ek.. cute la kasut rayyan.. hihi..
k.muni.. tgk tea tu cam besh je.. huhu.. nk gak!

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

wanie.... best ar... org sponsor tiket kapal terbang.... tp, x puas ar, sbb org x sponsor duit belanja kat sana sekali... klu x, sakan la shopping... hehehehe... kene kumpul duit ni, nak gi sana lg... hehehehehe...

ain... teh tu mmg sedap.... sampaikan tiap tempat kitorang gi, mesti order air teh ni... ala, citer pasal teh ni, tingat2 la plak.... huhuhuhuhu

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers