Wednesday 27 January 2010

No TuRNiNG BaCK....

pagi td, tiba2 bos panggil aku... die ckp die baru je discuss dgn top mgmt smlm... & die ckp, 2nd big boss nak aku stay, klu bleh nak pujuk aku suh jgn berenti dari tmpt ni... siap die suh bos aku tanye aku, baper salary yg aku dpt kat tmpt baru nanti... lps tu, 2nd big boss tu sendiri ckp yg die nak jumpa aku, nak discuss lg... so, aku ckp la... RMX.X k... aku bgtau jujur la... sbb aku x mmg dah nekad nak berenti... klu die nak counter offer pun, aku x mo... x sanggup lg aku diperbodohkan kat sini...

x lama lps tu, bos aku panggil aku balik... die ckp, die dah call 2nd big boss tu, bgtau... x lama lepas tu, HR call die... diorang suh tanye pulak... klu diorang counter offer sama atau lebih dari amount yg aku dpt tu, aku nak stay x? aku ckp la, aku x mo stay... terusla bos aku ni ckp, klu mcm tu, x pe la... diorang just nak kan kepastian sama ada aku bleh dipujuk lg x... bile dah dgr jwpn aku, dan2 tu, 2nd big boss yg beria2 nak jumpa aku & pujuk aku tu, terus x jadi nak jumpa aku... mmm... nmpk sgt diorang ni x bersungguh pun nak suh aku stay... wlupun, sbnrnya aku mmg berharap aku x perlu jumpa big boss tu... tp, bile tgk cara diorang layan aku bile tau aku nak berenti ni, nmpk sgt aku ni bkn la dihargai sgt... mana ada inisiatif nak pujuk aku... klu setakat janji palsu nak naikkan gaji aku... dah 5 bulan dah berlalu... mana ada gaji aku di revise2 pung... ni bile aku nak berenti, ada la ura2 kata nak naikkan gaji aku... tu pun, leh tanye lagi tu, klu diorang naikkan gaji aku, aku stay ke x... mmg sungguh berkira komunis2 ni... oleh sbb tu, aku pun perlu berkira jugak dgn diorang... aku akan buat apa yg perlu aku buat.... then... bubbye... harap2nya, tmpt akan dtg adalah yg terbaik utk kami... no more turning back... klu turn pun, utk jumpa geng2 aku kat sini je...

3 comments:

Ibu Mifzal said...

tahniah ira..seronok bc awak dpt keje br yg lg best..

salzahari said...

selalunya depa pura2 nak counter offer konon nak berbudi bhs..pdhal sbrnnya depa x kisah pun.jgn terima kalau dah nekad nak resign, sbb kalau terima nanti lps masuk balik tu lagi kita dikulikan sbb depa assume kita ni boleh dikulibatakkan krn duit..

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

mmg x terima pun....
sbb dah leh agak ape yg akan terjadi selepas tu...
die mmg ada counter offer.. tp, dah direject mentah2....
sbb mmg nekad nak resign...
x sanggup jd kuli die lg...

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers