Saturday 16 January 2010

terharu + kecewa

2 hari lepas, aku terima call dari su (mak sedara aku).. saje je die call, nak tanye mcm mana interview hari tu... x lama lps tu, mak pulak call, tanye, mcm mana... ade dpt pape keputusan x? Kata mak, adik aku yg dah masuk sekolah sains kat Bandar yg aku interview tu, sibuk telefon mak, tanye kak yong nye dah dpt keputusan ke belum... ade gak aku call kak mi (sepupu aku) yg duk shah alam.. die pun ckp, moga2 dptla aku kat situ... kwn2 aku ramai gak yg mendoakan... mak sedara aku yg kat kg yg aku ziarah masa interview hari tu pun doakan aku dapat... aku terharu... sbb ramai yg mendoakan....

Tp, kini... dah seminggu lebih berlalu... even, masa interview ritu, aku ada tanye, bile aku leh dpt keputusan sama ada aku berjaya atau tak... pihak yg interview aku ckp, end of this week... smlm, hari jumaat, hari last bekerja dlm minggu ni... x de pun aku receive jawapan dari tmpt tu... aku ni bleh dikatakan x berenggang la dari hp aku... sbb aku mmg mengharapkan sgt2 berita gembira dari sana... tp... hingga kini, hp ku membisu je dari call yg aku tunggu2....

Honestly, saat aku tulis entry ni, aku kecewa... hati ku ni terluka sgt2... seriously, aku x nak berharap pape... sungguh pun, hakikatnye, aku dah x sabar nak tinggalkan tempat ni... tempat yg byk memberikan kisah duka dlm hidup aku... tempat yg byk menumpahkan air mata aku... tmpt yg wat aku terjatuh dan rasa x mampu nak bangkit sbb tiap kali aku nak bangkit, mcm ada batu besar yg menghimpap aku... yg tahan aku dari berdiri tegak... tmpt ni bkn merujuk pd tmpt keje aku je.. tp, merangkumi negeri ni... mmg negeri yg aku duduk ni, dah byk buat aku sedih... dari masa sekolah lg... aku ingatkan, bile dah abis sekolah, aku dah ada hidup baru... bile aku terpaksa kembali bertapak di negeri ni, x de lg kisah sedih... tp, aku silap... kisah sedih slps aku dah berumahtangga lebih menyeksakan dari zaman persekolahan lg....

Smlm, tambah buat aku menjeruk rasa bila result student degree yg aku dah submit tiba2 terpaksa diubah markahnya... alasan yg diberikan sbb assessment aku x menepati scheme yg disediakan oleh pihak university sana... padahal, dah 3 semester berturut2 aku ajar subject ni, 2 sem yg lepas, x de komen langsung pasal ni... even, masa aku hantar assignment utk di verified kan dr pihak sana, x de feedback papepun... tibe2 kali ni, lain plak citernye... aku mula terasa mcm kredibiliti aku dipertikaikan...

Balik keje smlm, masa aku luahkan perasaan aku kat abg, aku menangis semahu2nya... air mata ni dah x leh nak tahan dah... rasa mcm down sgt2... tp, apa yg mampu abg buat... apa yg mampu aku buat... hanyala bersabar & mintak pada Allah byk2...

Ya Allah, ubatilah luka di hati ini... sembuhkanlah aku dari kekecewaan ini... andai tmpt tu yg terbaik utkku, permudahkanlah urusan ku... tp, andai itu bkn yg terbaik utk ku, tabahkanlah hatiku... bantulah aku utk redha... kuatkanlah semangatku utk menempuh hari2 yg mendatang di sini.. kerana sesungguhnya, andai di tanya tentang kesanggupan ku utk kekal di sini, terus terang aku nyatakan, aku dah x mampu... bantulah aku, ya Allah.....

3 comments:

eyna enjah said...

adoooiii kak....sabar ye....eyna tumpang sedih....mungkin ape yg akak hadapi skrg akn buatkn akak jd semakin kuat......pape pun eyna tetap berdoa yg terbaik untuk akak ye.....insyaAllah....klu rezeki Allah utk akak.....mesti akak akn dpt sinar baru dlm diri akak..........eyna mmg sokong akak kuar dr negeri tuh....

Ain said...

sabar kak.. doa byk2.. insya Allah ada rezeki akak.. maybe dia main ckp je end of this week, mn tau, end of this month k..
psst:akak, adakah institusi tu kat dungun?

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

ntahla... x mampu nak sedapkan hati dah... mmg rasa lemah dan x bermaya sgt skg ni... apa yg akak mintak wat masa ni, agar dikuatkan semangat utk menempuh2 hari yg mendatang di negeri ini....(dlm hati, negeri ni mmg dah blacklist lama dah...)

psssttt... ain.... institusi itu bkn di dungun... bkn di negeri terengganu jugak....

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers