Monday 18 January 2010

ALHAMDULILLAH... ALHAMDULILLAH....

Alhamdulillah…. Akhirnya penantian aku terjawab pagi ni… sbnrnya, dlm bbrp hari ni, mmg aku rasa down sgt2… tgk jela entry sblm ni… dlm hati ni fikir, x dpt la ni kot… sbb sepanjang hari jumaat tu, aku tunggu call, tp, x de pun… pagi td pun, masa gi ofis, aku tanye member aku pasal time table baru aku… terus die ckp, ye ye je nak ambik tau… bkn ko nak berenti dah ke? Bile ko nye last day… aku pun gelak2 ckp, x dpt kot… sbb aku dah terkena sumpahan kolej ni… lps tu, terus aku blah pegi tmpt duduk aku… masa kat meja aku tu, tiba2 je rasa sebak tu dtg blk… lps tu, aku pun siap2 la nak pegi exam board meeting… sambil2 belek hp, nak bawak ke x…manila tau kot2 dpt call yg aku tunggu2 tu… last2, aku terfikir… x dpt kot… dr aku sedih tunggu2 call tu, baik aku tinggalkan aje… so, aku silent kan hp aku, & tinggalkan dlm meja… masa aku nak kuar tu, aku nmpk mcm meja aku bergegar2… tgk2 no dari tmpt yg aku tunggu2 tu yg naik…. Terus berderau darah ni tau… menggigil2 tgn ni nak pick up call….

So, bile dah terima call ni, terubat la segala kekecewaan… terjawab segala persoalan… terungkai segala resah di hati ni… ALHAMDULILLAH… YA ALLAH… AKU BENAR2 BERSYUKUR…. MOGA INI YG TERBAIK UNTUKKU SEKELUARGA….

Ape2pun, skg ni, kene tunggu surat offer dari tmpt tu… lps tu, baru bg keputusan kat ump sama ada aku accept atau x & then, decide bile nak report duty… td, call abg… abg gelakkan aku sbb dlm bbrp hari ni, die la yg duk menghadap air mata aku ni… nasib bek x tlg tadah… hehehehe… lps tu call mak plak... mak ckp, Alhamdulillah… mak baru je doa pagi2 ni… moga2 ada berita gembira dari aku… mak ckp, aiman tiap2 hari call mak tanye, aku dah dpt keputusan ke blm… mak nak call aku, tp, takut aku tgh frust… sbb x de receive2 call pun dari tmpt tu last week… Alhamdulillah, pagi ni br dpt call tu….

Anyway, td baru je receive sms dr prof yg penah call aku ritu… die wish tahniah… die siap bg no fon dekan fakulti lg utk aku confirmkan bile aku leh report duty…. So, skg ni, x tau lg la sama ada aku patut bg 2 months notice kat tmpt keje aku skg ke, atau shorter than that.. nak discuss dgn future boss dulu… hehehehe

Wlu mcm mana pun, aku mmg bersyukur sgt2…. Allah je yg tau apa yg aku rasa skg… terima kasih byk2 ya Allah… dlm kealpaan aku, dlm aku duk berputus asa seolah2 tidak bersyukur atas segala nikmatMu, Kau masih sudi mengabulkan permintaan aku… terasa kerdilnya diri ini… terasa rendahnya diri ini di sisiMu…

10 comments:

mizTiramisu^_* said...

tahniah madam~
:)
alhamdulillah.
walaupun, hati ni agak sedih, tp gembira gak wat madam. at last, madam dapat ape yg madam inginkan... mungkin, bukan rezeki utk madam mengajar sy...
pape pun, wlaupun madam xpenah mengajar sy, dan sy xpenah masuk kelas madam, kite masih mampu bina satu hubungan yg baik kan?
all the best madam... :)

Ain said...

tahniah kak.. semoga mendapat sinar baru di tempat baru.. hihi.. tp sedihnyer mesti lepas ni ssh dah nk jumpa rayyan.. huhu

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

thanks....

hajar... sedih la plak baca komen awak nih... wlu pun sy x penah & maybe sempat atau x sempat ajar awak... bg sy awak tetap student sy... & student2 sy ni sbnrnya dah mcm adik2 sy (merangkap makcik & pakcik angkat rayyan... bleh gitu? hehehehe)insyaAllah, x jumpe kat kolej ni, jumpa di alam maya ni pun ok ape.... leh tlg siram2kan pokok, jaga2 kan kebun... hehehehe

ain, ape plak susah nak jumpe rayyan... time nak blk kg tu, singgahlah umah akak dulu... klu bleh tido semlm dua, lg bagus... kite gi mkn ikan bakar.. (angan2 lebih... umah pun x cari lg... hahahaha)

naeem said...

salam..tahniah madam..atas kesabaran madam yang dah lama tunggu..dari saya masih ada kat kolej lagi, madam dah try cari2 ruang kerja lain..anyway..tahniah skali lagi..cuma saya nak mintak tolong madam, sebagai 'guru' yang mendidik saya..doa2 kan lah saya dapat kerja lain madam..huhuhu..tunang saya dah jadi mangsa kekejaman ketua yang xda ati perut..dah resign..skrg ni macam nak cari point ngan saya plak..org kata, habis madu sepah dibuang..nampak macam tu la yang jadi kat saya..madam doakan la ye...all the best untuk madam..

Hana Azreen said...

tahniah kak.... alhamdulilah.. akhirnya,

hunny_kono said...

salam..
kak yong, nor juga antara org yg gembira mendengar kbr berita ni..dh lama berjauhan dgn keluarga akhirnya kak yong semakin menapak mendekati kami..huhu, ayat, sadis...
nor rasa kak yong bley resign lebey awal dr bulan 3..sbbnya kak yong mesti bley byr ganti rugi kalo kolej mtk kan??? huhu..mesti dorg nak dua bulan gaji..apapun, tahniah skali lagi..selamat menjadi org kuantan..tp kalo kak yong dpt dapat lam bulan 3..bley sewa umah nor kt sg isap..huhu, dh beli tp lom settle lagi urusan ngan gomen..dlm bulan 3 settle ar kot..mmg nak cari penyewa..

mizTiramisu^_* said...

:)
tapi sebelum tu, saya nak jumpa rayyan~~~~~~
:(

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

hajar... klu nak jumpa rayyan, jgnla balik hari sabtu... sbb klu sy bawak rayyan pun, hari sabtu.. tu pun bawak yg mengejut nye... x leh nak plan2... hehehehe... klu nak jumpe rayyan dgn lebih cepat lg, meh dtg umah sy meh...

nor, x mampu la nak bayar kat kolej nih... hehehehe... umah kat sg isap tu jauh x dgn tmpt keje kak yong?

naeem... insyaAllah, sy doakan... sy ni mmg sentiasa doakan student2 sy... mmm... adat bekerja gitula... ada yg ok.. ada yg manjang kene buli... sabar byk2 eh, naeem... so, tunang awak skg dah keje tmpt lain ke?

hana, thanks...

mizTiramisu^_* said...

hehe...
sy ni anak mak ngan abah~ kalau sy xbalik, diorang yg akan dtg sini~ hehe.
tp, kemungkinan besar minggu ni sy xbalik~ sir u kyin swe xbagi balik~ haha.
xsabar nak jumpa rayyan~!!!!
xD

khaileez_hana said...

tahniah muni....sebak plus hepi sgt dgr berita ni...akhirnya dpt jugak...tu laa janji allah kan...klu dah rezeki tu x ke mana...syukur kan muni...semoga kat sana tempatnya lebih baik dr kat sini...nti leh laaa rayyan dpt adik baru kat sana..hehehehe

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers