Friday 8 January 2010

ALHAMDULILLAH... LEGA....

Alhamdulillah, lega.... hari yg aku duk tunggu2 sampai x lena tido, x de selera makan, sampai cemas ,berdebar, sesak nafas selama berhari2 dah pun ditempuhi.... bile??? Sbnrnya, interview tu hari rabu br ni... aku ambik cuti 2 hari, rabu & khamis... hari ni baru aku start keje balik....

Sbnrnya, aku dah blk kg since selasa mlm lg... lps balik dari keje, siap2kan sume bende yg patut dibawak, lps tu, terusla bertolak... tumpang bermlm kat umah ayah cik... bak kata abg, klu kete kitorang ni Toyota alphard ke, leh ar, bertolak awal2 pagi dari umah ke tmpt interview tu... tp, kete kitorang ni iswara alpat... menangis2 kete ni kang, sbb speed dari umah nak ke tmpt interview yg terletak kat kg aku nih... hahahaha

mmm... nak tau ape komen aku pasal interview nih? Huh, komen aku... ni la antara interview2 yg tough yg penah aku pegi... mcm dlm entry yg sblm ni, 1st interview, kene gi kat fakulti dulu... klu berjaya peringkat fakulti, br la, interview peringkat university dulu... tu pun, berjaya peringkat fakulti, x bermakna aku berjaya dpt keje tu... adoi... cuak.. cuak...

Anyway, pagi tu pkl 8 pagi, selepas dah sesat2 kat dlm university tu, akhirnya jumpa la fakulti yg aku kene pegi interview tu... duduk kat bilik meeting, prepare laptop & projector utk mock teaching sume... waktu ni, dah x gelabah dah... sbb dah masuk dlm bilik meeting tu dah... pkl 9 pg, br interview tu start.... panel of interviewer nye 5 org prof & sorang pendaftar.. mula2, mcm bese la, perkenalkan diri, dah kene tanye mcm2, br la diorang suh start mock teaching tu.... Alhamdulillah, mock teaching berjln lancar even though br beberapa slides aku presented. Lps tu, sambung blk la sessi interview tu... sejam setengah gakla, aku dlm bilik meeting tu... soklan bertubi2 tu... mmg rasa penat dah sbnrnya...

Lps sessi interview tu, aku kene duk luar jap sbb diorang nak discuss sama ada aku berjaya ke x... Adalah dlm 5 minit aku tunggu kat luar... bila dorang kuar dari bilik meeting tu, terus pendaftar tu jumpa aku.. bgtau yg aku berjaya dlm interview peringkat fakulti ni... so, aku dah terpilih utk 2nd interview peringkat university plak... tp, yg wat aku cuak balik tu, pendaftar ni siap ckp, doa la byk2 supaya Berjaya dlm interview peringkat university ni, sbb naib cancelor nye mmg strict gile... adoi... sakit blk perut aku ni ha...

Since interview peringkat university ni pkl 2 ptg... so, abg ajak aku pegi umah pakcik hasan (pakcik aku, abg ayah). Tambah plak, mak ckp pakcik hasan tu kene stroke... ingatkan nak pegi sekejap je, alih2, isteri die, dah masak nasi la plak... lps tu, sibuk2 nak masak lauk... tp, x sampai hati plak aku tgk die nak masak2 ni.. yer ar, pakcik hasan kene stroke, isteri die plak mata mmg x nmpk dua2 belah... adala anak2 die kat umah, tp, lelaki... so, aku pun tlg masak lauk2 kat umah tu... elok, pkl 12.30, aku siap masak, lps tu, makan... dah sudah sume tu, kami pun mintak diri la nak kuar... tp, ok la... bile sibuk masak tu, x de la masa nak layan rasa cemas nak interview ptg tu...

Sampai university balik, pkl 1.50... kali ni, x pegi fakulti dah... sbb peringkat university ni, wat kat bangunan university... aku ingat interview ni dgn cancelor je... masuk2 je dlm bilik tu... mak ai, aku kene berdepan dgn vice cancelor, timbalan vice cancelor, dean utk sume fakulti... x silap aku, ada dlm 10 org kat dlm bilik tu... huh, mencabar sungguh... yerla, sbb die nak pastikan diorang pilih staff yg betul2 serius dgn university ni & yg bleh contribute ke arah university development ni lg... ada setengah jam aku kat dlm tu... sblm kuar tu, aku tanye la, agak2 how fast can i get the result... diorang ckp, maybe by end of next week...

mmm... harap2 dapat la... abg ada gak tanye aku, apa perasaan aku skg? Rasa2 dpt x? Mmm... ntahla... ikutkan harapan, mmg nak la dpt... tp, klu ikut prestasi aku masa interview, aku rasa mcm dpt... tp, aku takut nak percaya pada perasaan aku... yerla, mana la tau, kot2 aku syok sendiri ke... tmbh lak, ada satu soklan tu yg aku dok tingat2 sampai skg... knp aku x registered dgn board of engineers Malaysia? Adoi... honestly, aku sendiri pun x tau knp... mungkin sbb aku x de kesedaran ke arah tu, lps tu, x de pendedahan pun pasal board of engineer Malaysia ni... yer ar... kat tmpt keje aku skg, bknnye org peduli aku register ke x.. yg penting, aku wat keje mcm yg diorang nak... masa interview tu, siap panel tu ckp, rugi la awak x mintak... klu nak dpt title IR, wajib registered dgn board of engineers ni... huhuhuhu... jgnla sbb ni, aku x dpt keje ni... skg ni, aku dok surf pasal board of engineer Malaysia, pasal IEM la ni... br dpt kesedaran... harap2 masih belum terlambat la... huhuhuhuhu

anyway, dlm aku berharap... rasa cemas tu dah hilang.. leh la menarik nafas lega.... Alhamdulillah... skg ni, kene byk berdoa & tawakkal je la... moga2 ada rezeki aku di situ nanti.... aminnn....

2 comments:

khaileez_hana said...

perrrgggghhh akk yg baca pun teruja..suspen gak kan...harap2 ada rezeki ko ye muni...ye tak ye gak laaa...klu ko daftar..dpt IR tu...bukan rmi pempuan dpt title tu...sapa tau ko salah seorg..masa tu bukan takat alpard je muni..jest persendirian pun leh beli..heheheheaa...

Amri Rahamat said...

InsyaALLAH.

Good luck.

Amri (Adik Azwan)
UCL

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers