Saturday 6 October 2012

HoMe SWeeT HoMe....

Assalamualaikum... :)

alhamdulillah, masih mampu update blog... :) anyway, kali ni, kite citer2 pasal rumah plak.. alhamdulillah, selepas beberapa tahun bekerja, aku dapat beli rumah sendiri... rumah kecik je, tp, ok la.. family aku pun x besar... setakat aku, abi & rayyan jek. then, ada pulak bilik utk tetamu... okla tu as my first house...

anyway, ingatkan ritu, nak tunggu confirm keje baru nak beli umah... konon2 nak guna government's housing loan. tp, bila fikir2 balik... umur dah makin byk... rumah pulak makin lama makin mahal. so, lepas membuat survey dekat perumahan2 baru kat sini, terberkenan la dgn design rumah kat satu perumahan ni... x siap pun lagi, sbb under construction lg.. ikutkan katanya hjg tahun ni leh siap.. tp, ntahla... so far bila gi tgk, nmpk mcm progress nya agak slow...

papepun, aku doa sgt agar segala urusan berjln lancar. x sabar dah rasanya nak duk rumah sendiri... dah dekat 7 thn, menyewa umah org.. dgn peel tuan rumah yg mcm2 nyer... sabo je la... huhuhu

so, layan je la gamba2 ni... ambik kat catalog yg dia bagi tu je... :)


yg ni just illustration on how the house should looks like... umah aku bkn mcm yg tepi sekali... sbb yg tu umah dua tingkat.. ikutkan, aku dgn abi mmg berkenan dgn umah yg tepi sekali.. sbb siap ada laman sendiri, tingkat atas, ada balkoni & ruang tuk keluarga.. tp, apakan daya... pemaju tu buat rumah dua tingkat tu sikit sgt... dah abis... so, umah aku yg mcm umah no 2 tu.. satu setengah tingkat je... bawah 2 bilik, atas 2 bilik lg



yg ni plak pelan pemaju utk tmn perumahan tu... so, since ni baru fasa pertama, rumah aku of course la yg masuk dlm kawasan dgn line merah tu...

 
and finally, nilah layout dlm umah aku tu... porch dia klu ikutkan leh masuk 2 biji kete... masuk2 jumpa ruang tamu, ruang mkn, dapur & 2 bilik tido.. tingkat atas lak, 2 bilik tido lagi... & yg aku suka tu, dari bilik atas, aku leh ngintai2 org kat ruang tamu.. terasa mcm anak dara yg nak dirisik la plak... hehehehe
 

No comments:

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers