Sunday 14 October 2012

~Al-Fatihah~

Pagi smlm aku dikejutkan dgn berita salah seorang student yg pernah aku ajar last year telah kembali ke rahmatullah sebab kemalangan... sbnrnya, masa aku dpt berita tu, aku tgh dlm dewan konvokesyen sbb terlibat dlm perarakan masuk dewan as staf akademik. so, sepanjang dlm dewan tu, dlm duk menunggu, baca buku... terbayang2 muka arwah. teringat2 masa dlm kelas, masa presentation project diorang utk subject yg aku ajar, teringat2 gak masa dia dtg jumpa aku lepas masa kelas...

seingat aku, arwah mmg seorang yg baik & rajin... hormat org lain termasukla lecturer. aku rasa tiap kali aku bertembung dgn arwah, tak pernah la dia palingkan muka & buat2 x kenal mcm sesetengah student kat fakulti.

aku pun x pasti apa citernye.. tapi, masa aku bertembung dgn one of student aku masa aku tgh beratur utk berarak masuk ke dewan utk konvokesyen sesi kedua tu... student tu ckp, arwah sempat lg main futsal dgn kwn2 dia mlm tu.. cuma, awal pagi tu dia bertolak nak balik ke kampung dia kat kluang, tp, accident dekat mersing. tau tu sbb ada kwn arwah call pagi tu, tp bomba yg angkat bgtau arwah accident.

balik dari majlis konvokesyen, mlm tu, baru la dpt citer selanjutnya.. katanya dia naik myvi dgn 2 org lagi kwnnya... accident kat mersing tu dengan trailer. 2 org meninggal, sorang lg parah kat hospital. yg meninggal kat tmpt kejadian tu termasukla arwah.

smlm duk belek2 gamba kat facebook, terjumpa la gambar ni... gambar ni diambil lepas presentation project untuk subject yg aku ajar. arwah, adalah yg berdiri next to me. tinggi orgnya...

 

Ya Allah, moga rohnya ditempatkan di kalangan hamba-hambaMu yang soleh. mati itu pasti, hidup insyaAllah. dia telahpun dijemput mengadap Allah. tapi, kita yg masih hidup tak tau lagi mcm mana caranya akan dijemput pergi.

No comments:

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers