Friday 9 October 2009

semangat yg kian pudar

lately nih, x taula knp... sensitif benar hati ni... cepat je tersentuh... air mata ni pun byk sungguh stok... asyik tumpah jek... atas pelbagai reason... rasanya, smlm dah 3 hari berturut2 aku menangis.... ntahla....

the truth is, kdg2 aku cemburu melihat keadaan org sekeliling aku... segalanya nmpk senang di mata aku... ye la, nak dpt keje hebat, senang... nak kawin, senang... nak dpt anak senang... dah dpt anak, nak tambah anak pun senang... ade yg dah 7 thn keje, career progress diorang mmg hebat... tp, aku.... x de ape yg hebat... dah grad, dpt keje pun bese2 je... kawin pun bleh dikatakan lambat berbanding adik aku... nak dpt anak, lg la... dekat 2 thn kawin, br dpt anak... kehidupan family lak, susah nak komen... hanya Allah tau ape yg aku tanggung selama ni... ni rayyan dah masuk 1 thn 5 bln, teringin nak ada anak lg... tp, aku sedar kemampuan diri sendiri....

uish... kotornya hati ini... aku sedar, aku x leh rasa mcm ni... Allah tahu ape yg terbaik utk hambaNya... smlm, luahkan perasaan pada abg... abg tegur... rezeki, jodoh, usia, maut... tu semua rahsia Allah... yg penting kite sabar... jgn jemu2 mintak pada Allah... Allah tahu apa yg Dia buat... jgn kite sesekali persoalkannya... klu pandang semuanya pada negatif side, mmg kite x bersyukur dgn apa yg Allah bagi kat kita... mungkin apa yg kite alami sekarang, kifarah dari Allah atas dosa2 yg lepas... mungkin juga Allah beri ujian pada kita utk menguatkan iman kite... papepun, itu tandanya Allah syg kan kita... Allah x nak kita lupa diri... kita x tau sume tu...

astaghfirullahalazim... ampunkan dosa hambaMu ini, ya Allah... cepat betul syaitan ni cucuk jarum... thanks abang kerana menyedarkan aku.... I LOVE U.... aku tau, wlu ape yg berlaku, abang je la org yg paling memahami aku... bkn family aku, bkn kwn2 aku wlu mcm mana rapat pun kami.... mungkin aku patut meng'invisible'kan diri dr kwn2 aku buat masa ini... sbb hati aku ni perlu dibersihkan....

bile aku renung2kan balik... wlupun, lps grad, aku x dpt keje hebat mcm certain kwn2 aku, alhamdulillah, dpt jugak aku keje.. wlupun aku kawin lambat banding adik2 aku... alhamdulillah, ada jugak jodoh aku... wlupun, lambat aku nak dpt anak, alhamdulillah, Allah kurniakan jugak aku zuriat yg bernama Ahmad Rayyan... klupun, hidup aku x semewah org2 lain, alhamdulillah, rezeki tu masih Allah cukupkan... dlm susah payah aku nak habiskan master, Alhamdulillah, habis gak master aku... wlupun gaji aku x sebesar mana, tp, alhamdulillah, ada peningkatan sedikit dari 7 thn lps bile aku mula cari pengalaman bekerja...

ya Allah, bantulah hambaMu ini dlm menjalani kehidupan ini... aku cuma pohon, agar hilangkan rasa duka ini agar aku ckp kuat utk menempuh sume ini... sememangnya aku inginkan perubahan dlm hidupku agar menjadi lebih baik... tp, andainya, aku masih belum bersedia, bantulah hambaMu ini utk mempersiap sediakan diri ku.. kuatkan imanku ya Allah, agar x terpengaruh dgn hasutan syaitan....

3 comments:

Ain said...

insya Allah kak. Dia sengaja turunkan ujian n dugaan buat hambaNya dulu, untuk menguji tahap keimanan dan kesabaran. Satu masa nanti, Dia pasti turunkan rezeki, kebahagiaan dan kegembiraan untuk kita syukuri. Yang penting, jgn putus asa berdoa

Ibu Mifzal said...

banyakkan sabar ira..lain org lain dugaannya...tp semua tu utk kebaikan kita gak..

~: T :~ said...

sabar ye munira,
semua tu dugaan dan takdir dari Allah untuk kita..dan kita sebagai umatnya, harus redha menempuhi segalanya..
InsyaAlah..semangat yg pudar tu akan kembali cerah tak lama lagi..
banyakkan berdoa...i know u can do it!!..chaiyok chaiyokkk..

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers