Thursday 10 September 2009

aLKiSaH Di HaRi SaBTu(5/9/09) ~ KiSaH 2

sbnrnya hari sabtu yg sama ni gak, aku dpt jemputan berbuka pose kat umah kak liza... abg mmg x leh ikut la sbb die niaga songkok kat ampangan tu... so, mmg lg sekali aku kene la bawak rayyan ni je ke umah kak liza tu... & of course, kenela drive sendiri gak...

sblm gi tu, aku tingat bg ckp, die tingin nak mkn kuih sagu... ala, yg kaler merah, salut dgn kelapa tu... so, memandangkan ritu, aku x buka pose kat umah, aku pun watla kuih sagu tu, sambil masak lauk2 buka pose utk abg... ingat klu kuih sagu tu ade lebih, leh ar bawak sikit ke umah kak liza... tp, tgk2 x byk pun dpt... abg lak mmg suke betul dgn kuih tu... mm, x pela... bnk rezeki diorang nak rasa kuih yg aku wat ni....

lps dah siap masak, siap2kan aku dgn rayyan, pkl 6 lbh br la berjaya bertolak dari umah... mcm bese, dlm kete, rayyan duk atas riba... memandangkan aku pun dah lmbt, so, aku decide lalu highway... terkial2 aku nak bayar tol dgn rayyan atas riba ni... ada gak masanya, rayyan nak berdiri sambil pulas2 steering... tp, aku marah la die, ni dialog aku dgn die...

ummi : rayyan! kalo x mo duk diam mcm ni, gi duk seat sebelah balik la...
rayyan : (sambil tunjuk seat sebelah tu) uh?... oh... uh.... ah... uh....(lps tu geleng kepala, then, sambung pegang stering) maknanya sblh? x nak la... ok, duk diam...

dah nak dekat sampai umah kak liza tu, lg sekali die tertido kat riba aku... sampai2 umah kak liza tu, die still tido... tp, elok je aku sampai depan pagar umah, die terdengar sore anak2 kwn aku tgh main, terus terjaga......

anyway, majlis berbuka pose kat umah kak liza ni, mmg meriah sungguh... ramai yg dtg... T, noy, ina, yatie, eyna, faridah, ain... sume dtg satu family... mmg happening sungguh.. plg happening, bile anak2 wat projek diorang... mana x nye, si suami2 dgn hal diorang, isteri2 lak bz bergosip... anak2 bz main, bergasak, berebut... hahahahaha...

tp, tula, aku ni segan la jugak... dahla sampai plg lewat... x bawak pape lak tu... menolong pun x sgt.... campur dgn kerenah si rayyan tu lg... adoi la.... harap2 tuan umah x serik nak jemput aku sekeluarga lg.... hihihihihi...

blk tu, lg sekali, dugaan drive dgn rayyan atas riba... kali ni, aku x lalu highway... saje decide nak lalu jln dalam... tp, aku x lalu la kat depan pasar ampangan... cari nahas je klu lalu situ, sbb akan tersangkut dgn jem yg sesak giler.... so, aku lalu jln pantai, masuk ikut panchor, then... taraaaa.... sampai umah aku... alhamdulillah, selamat sampai... sampai2 umah, rayyan leh sambung men.. sampai aku gaduh2 dgn die nak suh tido... hihihihihi

p/s: utk kisah kedua ni x de gamba, sbb aku bkn ade kamera pun....

No comments:

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers