Thursday 10 September 2009

aLKiSaH Di HaRi SaBTu(5/9/09) ~ KiSaH 1

seperti bese, aku rasa aku org yg plg lmbt update citer yg berlaku di hari sabtu yg lepas.... hihihihihihi..... byk betul hutang aku kat blog nih... tp, x pe... settle slow2.... okla, hari sabtu br ni, adalah hari sabtu yg memenatkan bg aku tp, penat2 pun, seronok.... kite mule dari pagi sabtu tu yg merupakan kisah yg pertama...

************************************************************

wlupun sepatutnye setiap sabtu pertama, tmpt keje aku sepatutnye cuti, tp, sabtu ni, kene keje sbb ganti utk sabtu minggu raya nanti... so, terpaksala pegi keje... kebetulan lak, abg ada keje dgn kwn die... so, nak x nak, kenela aku bawak rayyan gi ofis... sbnrnya risau gak nak bawak rayyan ni... bkn ape, die bkn bleh duduk diam kat tmpt die... dahla aku mmg x de baby car seat dlm kete tu... so, tawakkal je la drive ke ofis... bese klu bawak die dekat2 pun, kdg2 tersasar2 gak time drive sbb rayyan ni oanjat duduk atas riba aku masa tgh drive... ni kan plak nak gi ofis aku yg ambik masa 45 minit perjlnn dari umah... sape yg tau mcm mana keadaan jln nak gi ofis aku tu tau la mcm mana... dgn jln yg bengkang bengkok kat bukit mantin tu.....

papepun, aku berjaya gak sampai dgn selamat kat ofis... dgn rayyan duk atas riba... huhuhuhuhu..... tp, mmg dugaan betul bile bawak rayyan ke ofis ni... sbb die jenis yg x takut org... muka inesen jek... mcm muka budak baik... tp, hakikatnye, lasak bkn main tu....abis sume tmpt nak di explore nye... bilik lecturer kat sini bkn sorang satu, tp, dlm satu bilik, ada byk compartment utk lecturer2.. ala, mcm dlm bilik guru kat sekolah tu... so, rayyan ni me round satu compartment ke satu compartment... msg2 lak tgh bz siapkan sampel result student degree, nak anta ke exam unit... ape lagi, terpaksala aku biar die round2 jap dlm bilik aku tu... lps aku siapkan satu part, aku bawak die jln2 kat luar.... huh... sukela die leh lepas bebas... ikutkan hati die, nak jln ke hjg blok len, sbb die nmpk ramai org kat situ.... tp, x leh la aku lepas, kang big boss nmpk, mau aku kene marah sbb bawak anak ke ofis....

tgh jln2 tu, sekali die ternampak ade dua budak pompuan yg tua setahun ke dua tahun dari die... punyela seronok si rayyan ni, sbb finally die nmpk budak2 kat ofis ni... die ape lg, terus lari kat budak2 pompuan tu, siap peluk & cium lg.... tp, aku x la lama kat situ sbb tu bkn dept aku... tu anak lecturer dept lain.... tmbh lak, aku nak sambung keje aku lak....

masa aku sambung keje aku tu, die pun sambungla aktiviti2 merayau2 dlm bilik aku tu... mujur lo (kwn aku) sanggup tukar2 turn dgn aku bawak rayyan jln2.... tp, lps die dah abis bawak jln2 tu, die citer kat aku... rayyan ni asyik kenekan die je.... dah elok lo ni follow die jln... nanti tiba2 rayyan ni akan lari tukar direction ke blkg.... lps tu, bile org pegi kat die, terus die lari lg laju.... hahahahaha... br tau rayyan ni suke kenakan org... mcm tula aku kat umah... bile aku x kasi die gi dapur, die wat2 la mcm die x nak gi dapur... tp, bile tgk aku masuk bilik je, die terus lari gi dapur.... rayyan... rayyan.....

dah abis jln2 tu, dah dekat nak abis waktu ofis dah... so, aku x nak la die jln2 dah... aku pun letak satu lg kerusi kat meja aku, biar die duduk kat situ... so, inilah kejenye....


tgn lg satu sibuk duk pegang mouse.... ntah pape ntah... disbbkan masa dah nak blk dah, so, aku bgla die usik sekejap laptop aku.... hihihihihi

perjlnn balik pun mencabar gak.. sbb kat luar tu panas... rayyan ni lak, aku rasa die dah ngantuk sgt... yela, bgn awal pagi tu, lps tu x tido2... dgn penat lg merayau kat kolej ni... dlm kete, ngamuk2 nak duk atas riba aku... so, lg sekali, terpaksala drive dgn rayyan atas riba... br 15 minit perjlnn, die tertido... terlentok2 tido atas riba aku yg tgh drive nih.... hihihihi... sampai je kat umah, ingat nak angkat die, biar die sambung tido atas katil... tp, dan2 tu die jaga... x tido2 dah sampai ptg.....



2 comments:

mizTiramisu^_* said...

huhuhu...npe madam xbgtao awal2 madam nak bwk rayyan kat kolej? kalau x, sure sy da dpt jmpa rayyan..
uwaaa!!! geram2..sedih2..
rayyan ni comel sungguh!!! uwaaaaa...nak dukung rayyannnnnn~~~
p/s: before madam nak bwk rayyan dtg kolej, madam post la entry kat blog ni..t ley la sy p tgk kan rayyan...hehehe

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

hehehehe... sy bawak rayyan mengejut la.... tp, klu sy bgtau awal2, tkt awak kene buli je nanti dgn rayyan tu... hehehehehe...
nak dukung rayyan, nanti jemputla dtg umah beraya bile sy dah blk dr kg... tp, x de duit raya la... hihihihi...

p/s: nak bawak rayyan dtg ofis lg ke? huhuhuhu... x kot wat masa ni... serik sy nak bawak lg... hihihihi

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers