Saturday 22 August 2009

TRiP To KuCHiNG ~ DaY 3

wlupun citer ke kuching tu leh dikatakan hampir basi... tp, tetap nak sambung gak citer pasal hari ketiga di sana... hehehehehe... bkn ape, lately nih, aku mmg bz... tambah dgn x de mood nak meng edit2 gamba yg kat kuching tu... (ejja... ko jgn marah eh.. aku wat entry utk trip ke kuching dulu... entry konvo nanti dulu ye... cari ilham dulu... hahahahaha)...

anyway, berhari2 gak aku ambik masa nak ketepikan mood yg x best nih... dan akhirnya... ni la citer pada hari ketiga aku kat kuching....

mcm yg aku penah citer dlm entry sblm2 ni, main reason aku jd bidan terjun utk ke kuching adalah sbb aku diwakilkan oleh mak ayah aku utk attend konvo adik aku... so, hari ketiga bermula dgn majlis konvokesyen as, start dari pagi sampai tghr... sorry, x de bagi pape pun kat as... tercari2 jugak org jual bunga... tp, rupe2nye pagi majlis tu, mmg x de sebarang stall atau pun booth dibuka.... so, ni gamba2 yg sempat di snap lps2 majlis....

alhamdulillah, adik aku dapat jugak satu anugerah sbb die termasuk dlm top 4 best student... congratulation!!!!!

dlm sibuk2 duk bergambar tu, tgkla aksi2 rayyan yg bz meng'test' tangga...
habis je majlis konvokesyen tu, adik aku ckp, kwn mak & ayah aku (cik nah & pakcik khairi) ajak tido umah die mlm tu.. nanti esoknye, nak gi airport, diornag leh tlg antakan.... so, lps rehat2 jap, mandi2kan si rayyan, bertolakla kami semula ke bandar kuching.... janji dgn cik nah tu, lps maghrib kat bandar kuching la... tp, saja kitorang kuar awal sikit, sbb nak jln2 dulu kat bandar kuching... hajat hati nak ambik gamba kat patung kucing yg kat tgh jln tu... tp, x berkesempatan jugak...
anyway, sampai2 bandar kuching, kitorang jln2 kat Waterfront... jln2 menyusuri sungai.... sempatla ambik gamba sikit.... masa ni rayyan blur sbb jln masa die tgh tido... tu yg pacifier duk terlekat lg kat mulut tu....





dah jln2 tu, msg2 mmg lapar gile... so, adik aku ajak naik bot ke seberang, mkn kat belah sana lak.... ape lagi, naikla bot lak... murah je tambang die, 40 sen sorang.... rayyan mcm bese la... blur, menatang ape lak kitorang naik nih... hihihihihi


bawah ni view kat dlm bot tu la... dlm bot ni, bkn aku sekeluarga je yg naik... klu korang perasan, ade budak2 sekolah... bot ni mmg jd pengangkutan diorang gi sekolah hari2.... so, bot ni selagi leh masuk, die masukkan la dlm bot tu... aku takut gak.. bkn ape... mana ada safety jacket naik bot ni....

sampai2 ke seberang, inila mknn yg jadi menu dinner kami... mcm bese, air feveret kat sana la yg kitorang order... teh c peng.... mkn lak, aku order nasi goreng dabai... sedap jugak... specialty nye, die ada buah dabai... abg lak order mee kolok... x tau la sedap ke x... tp, abg ckp sedap....

masa kat seberang ni la, kitorang tgk ade training Regatta kat sungai tu... Pertandingan regatta tu, sempena majlis mesyuarat raja2 malaysia ni... x silap aku la....regatta tu ape? regatta tu adalah sejenis sampan yg mmg panjang betul.... mcm dlm gamba kat bawah ni....



masa melayan dinner tu, sempat gakla abg snap gamba2 pemandangan dr tmpt kami mkn... bangunan yg besar dlm gamba kat bawah ni adalah bangunan hotel... satu tu hotel grand margarita, satu lg, hotel riverside ape ntah.... hehehehe.. x ingat, sbb x ambik port sgt....


lps mkn, naik bot lagi sekali menyeberang balik ke waterfront yg dekat bandar kuching tu... lps tu, tunggu la cik nah dgn pakcik khairi ambik kitorang bawak balik umah die lak.... itu je la cite pada hari ke 3 di kuching tu.....

p/s: gamba dlm blog ni kecik kan? nantila, gamba2 ni akan di upload kat dlm fb dan fs soon.....





1 comment:

Ejja said...

woit.. byk tmpt gak ko pegi erk... byk gambo nih...

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers