Thursday 6 August 2009

TRiP To KuCHiNG ~ DaY 2

huh... br berkesempatan nak sambung citer pasal trip ke kuching ritu.... minggu ni mmg bz sikit... sbb byk bende masuk dlm jadual hidup aku, antaranya

1. bbsitter rayyan dah x jaga rayyan dah... skg abg yg jaga... so, jadual tido rayyan pun dah berubah2... sbb die pun dlm proses nak sesuaikan diri
2. kelas kat kolej ni, mcm bese, kenela conduct.. kang x conduct class kang, x pasal2 nama naik & x pasal2 gak dpt surat cinta dari HEA lak...
3. student yg fail ambik supplementary exam, resubmit assignment & aku bz menanda assignment & exam paper diorang & dlm masa yg sama, aku kene jaga supplementary exam ni jugak...grrrrr
4. big occasion is coming on next week... so, masuk hari ni, 3 hari berturut2 aku berulang alik ke upm dari kolej... letih2... ape big occasion tu??? nanti aku citer dlm entry yg lain... hehehehehe


anyway, utk entry kali ni, nak sambung citer pasal hari ke 2 lak masa kat kuching.... pagi tu, lps dah siap2kan rayyan dan diri sendiri, kwn adik aku, merangkap tourist guide kami, dah tunggu kat depan PLS.. maka, pkl 8.30 pagi tu, bertolak la kami ke destinasi pertama kami, iaitu SERIKIN.... aku mmg nak pegi sgt2 tempat ni, sbb selalu dgr org ckp brg2 kat tmpt ni murah2... sbb die sempadan dgn kalimantan.. so, bykla brg2 sarawak & jugak brg2 dari kalimantan ni...


klu ikutkan, jarak dari PLS ke serikin tu x jauh.. tp, disbbkan jln2 kat sini, jd mmg terasa mcm jauh je nak pegi tu... tp, aku perasan, kebanyakan umah2 kg kat sini, mesti ade tanam jagung kat tepi atau blkg umah diorang... x byk pun... terus aku tingat game BARN BUDDY kat dlm FB... hehehehehe... anyway, ni la jln nak masuk ke serikin... siap ade polis buat road block lg... nak pastikan x de kegiatan2 penyeludupan


sampai2 kat serikin, of course gi mkn dulu ar... msg2 dah lapar... rayyan lak nyenyak tido, sbb mlm tu, die tido lewat.. maklumla, dah digomol oleh awek2 IKMAS... so, kitorang pun order la mee kolok... sbb hari sblm tu, hasrat nak mkn mee kolok, x kesampaian... ni la rupe mee koloknye


rasa nye, blehla tahan... mcm mee kicap pun ye.... sepanjang mkn tu, rayyan, mmg x terjaga langsung...so, dptla kami2 ni menghayati mee kolok ni....
lps mkn, barula kitorang start jalan kat pasar serikin tu... ni la entrance pasar serikin nye...



ni lak suasana kat pasar tu... mmg ramai org yg dtg... masa kitorang duk mkn tu, satu2 van masuk bawak passenger (kat sini, pengangkutan awam die van la).... tp, mmg leh puji sbb dlm ramai2 org pun, tempat ni x serabut... sbb space die besar....

ni lak antara barang2 yg dijual... byk lg sbnrnya, saje je abg ambik gamba yg ni...

tp, yg aku berkenan sgt2, kain2 pasang die la... cantik2 & murah.... cuma, disbbkan budget aku x cukup (maklumla, aku gi ni pun mengejut), so, leh cuci2 mata je la... mmg kene dtg lagi sekali la maknanya...

sempat gak aku ambik gamba kat pasar ni... hehehehehe... tgkla muka rayyan tu... blur sbb baru bgn tido....



dah abis jln2 kat pasar serikin ni, kitorang pun gerak la ke bandar kuching balik... masa ni x de hala tujuan lg... x tau nak gi mana lg sbnrnya... sbb adik aku pun x de... die ade rehearsal utk konvo die... on the way kuar tu, terjumpa la air terjun kat tepi jalan... tp, rasanya ditutup kot, sbb x de org pun yg duk mandi manda... so, ape lg, snapla gamba pemandangan2 air terjun ni...

rayyan lak masa ni tgh bad mood... rasanya sbb die pening, x ckp tido & mungkin die rasa letih sgt2 kot... so, duk dlm kete jela.... gamba kat bawah ni, die dah ok sikit... sbb dah minum susu dah...

lps tu, adik aku call, bgtau yg die dah abis rehearsal, so, klu nak bawak die jln2 pun bleh la... so, kitorang pun bertolak la balik ke PLS blk & ambik die... ambik2 die, terus ke bandar kuching... konon2, nakla ambik gamba kat patung kuching yg kat bandar kuching tu... alih2, hujan renyai2 la plak... so, plan tu cancel... lps mkn kat bandar kuching, kitorang patah balik ke PLS...
on the way ke PLS tu, saje2 jela, masuk kat simpang Matang.. ingat nak tgk air terjun ke, taman2 ke... so, singgahla jap kat Taman Negara Kubah... tp, x masuk pun.. sbb dah lewat dah waktu tu.. so, ambik gamba kat entrance die je la...

antara pemandangan kat entrance taman negara nih...

dah ambik2 gamba sume, terusla bertolak balik ke PLS... tp, adik aku suh terus ke depan sikit dari PLS, sbb nak tunjuk kat kitorang kampung telaga air.... pemandangan die mmg cantik... sbnrnya, masa kat sini, leh nmpk bentuk gunung sentubong tu... tp, dlm gamba ni x nmpkla, sbb kabus.... ni antara pemandangan2 yg sempat kami snap...







lps dah jln2 kat telaga air ni, barula, balik ke PLS... malam tu, stay kat bilik je, melayan kerenah si rayyan.... dan sessi merehat2kan diri sblm majlis konvokesyen adik aku keesokan harinye


2 comments:

Mrs Fingers said...

kat serikin telekung cantik2 + murah...kak munir tk angkut ka?

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

mmg cantik2 & murah2... tp, budget x cukup... akak gi sana mengejut.. x sempat nak kumpul duit utk shopping... hehehehehe...
x puas sbnrnya gi kuching ritu... betul2 attend konvo adik, lps tu, jln2 cuci mata jek.... mmg kene pegi lg la....

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers