Monday 24 August 2009

RaMaDHaN KaLi iNi.....

ramadhan kali ini, adalah ramadhan kedua aku bersama rayyan dan abi... klu kire dr masa rayyan dlm perut, maknanya ramadhan yg ketiga la... mm, alhamdulillah, setakat 3 hari berpuasa ni, rayyan x de wat perangai pelik2... kitorang sahur, die x sedar pun... ngantuk sgt agaknye, sbb die mmg selalu tido lambat... tp, aku x susah sgt pasal nak masak utk sahur tu, sbb mknn utk sahur mmg dah dimasak mlm lg... bgn pagi tu, klu sempat, panaskan dulu, klu x sempat, mknla lauk2 yg dah tersedia bawah tudung saji tu....

time berbuka pun, rayyan x kacau sgt... sbb masa kitorang berbuka tu, kat tv tgh azan... azan kat tv tu mmg salah satu rancangan feveret die.... so, x de la die mengacau pun... abis2 je azan pun klu die menyendeng2 kat aku dgn abg... tp, alhamdulillah, die x byk kerenah pun.. suap ape yg kitorang mkn sikit, lps tu, die gi main la dgn menan2 die.... rayyan ni, klu perut die kenyang, x ngantuk, x susah pun nak handle... tu yg ummi die selalu mengusik tu... x puas hati, klu x dgr die menjerit marah... hehehehehe

papepun, ramadhan kali ni, dlm keseronokan menikmati ramadhan, jauh di sudut hati, aku bersedih... sedih, sbb ade perhubungan yg renggang, yg belum dpt dipulihkan.... tiap kali lepas solat, mengaji, aku mohon byk2 agar hubungan yg renggang ni dpt dipulihkan.... ntahla... mungkin aku yg harus memulakan langkah.. sbb hbgn yg renggang ni berpunca dari aku... biarlah aku mengalah... yg pntg aku nak sgt tgk mak ayah aku bahagia....

smlm pulak, abg ckp dgn aku, mungkin balik raya thn ni lps sembahyang raya.... mmm... perasaan aku tibe2 je rasa sayu... bkn ape... dahlah pose kali ni, mmg x merasa aku nak berbuka pose dgn mak ayah di kg.... sekali, mlm raya pun akak x dpt bersama diorang... klu bertolak lps sembahyang raya, maknanya mau dekat2 nak asar baru dpt jumpa atuk dgn nenek rayyan ni ha... uwaaa... aku rindu... dah lama betul rasanya x balik kg...

tp, bile fikir2 balik, adalah hikmah di sebalik sume ni.... mungkin ade rasa yg kurang senang bile aku balik kg nanti.... tgklah mcm mana nanti...





5 comments:

Ibu Mifzal said...

salam ira..

selamat menyambut ramadhan...kem salam kat rayyan yg cute

Ain said...

insya Allah kak.. mudah2 doa di dalam bulan yang mulia ni dimakbulkan..

~: T :~ said...

salam muni...
aku tau ko sorang yg tabah dan kuat..
bnyk2 doa k..

CTROZAIM@H said...

slm.. kak..insyaallah..ade hikmah didalam bulan ramadhan nih k..sabr ek..

Ejja said...

Hai Muni.. eh.. IRA...
ngeh3x...

Lawo kad aku terpalit kat blog ko..

Salam Ramadhan jgk buat ko & family...

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers