Wednesday 3 November 2010

~M.a.R.a.H~

aku sgt marah pagi ni bila i got a call from my heartbroken friend yg dikecewakan oleh insan bergelar lelaki... mmm... x tau nak ckp apa, tapi, aku mmg geram dgn org yg suka mempermainkan perasaan org lain.

dulu, my bestfriend pernah lalui situasi yg sama, bila dia diberikan harapan, tp, rupa2nya, si dia sudah berpunya... knp mesti diberikan harapan, klu, dlm hati, x de niat pun utk hidup bersama... sbnrnya aku x kisah klu yg menjadi mangsa tu seorang playgirl ke playboy ke.. yg x kisah nak kuar dgn any opposite sex. tapi klu seseorang tu, yg mmg selama ni berpegang pd prinsip, x de couple2 or bercinta2 ni... tiba2 hati nye diketuk oleh somebody & that somebody try to change her principles dgn memberikan harapan palsu... aku mmg x leh terima...

aku teringat lg dulu, mcm mana sakitnya kwn aku disbbkan terluka dgn cinta yg x kesampaian & mcm mana aku cuba hilangkan kesunyian di hati dia & mcm mana dia berusaha utk bangkit dari kekecewaan itu... aku faham, betapa sakitnya putus cinta wlupun aku x bercinta pun sblm2 ni...

cuma, aku marah... knp perlu diberikan harapan... sedangkan hakikatnya, hati sudah berpunya... pada aku, apa yg aku nampak lelaki tu cuma nak mengisi kekosongan hati dia di saat tunang or awek dia ada kat tmpt lain... kira mcm, klu kat sana x de, kat sini ade... yg aku bengang, bila dah tau, org ni kecewa, masih nak expect org layan dia mcm sblm2 ni... masih nak ajak kuar berdua.. masih nak ajak bersembang2 dlm hp.. masih nak ajak ber sms2 mcm sblm ni... seolah2 x de pape yg berlaku... come on la... leave her alone... jgn diganggu hati nya lg.... ya.. jodoh pertemuan mmg di tgn Allah.. tp, klu x de niat pun utk perhubungan yg lebih serius, jgnla sibuk2 nak bg harapan kat org... klu starting nye dah x cantik di mata Allah.. sambungan nya pun mungkin x cantik. klu nak cantik, usaha utk mencantikkan perkara yg x cantik tu lebih la sikit sbb kita nakkan keredhaan Allah kan...

buat yg kecewa... tabahkanlah hatimu... dia bukan yg terbaik utkmu.. insyaAllah, moga Allah menggantikan yg lebih baik...

buat yg bercinta... ingat.. letak Allah di sempadan hatimu, agar kasih syg & cinta kita kpd manusia atau makhluk Allah x kan melebih kasih syg & cinta kita kpd Allah yg menciptakan segala2nya.... bila kasih syg Allah lebih dr segala2nya, insyaAllah, syaitan x mampu nak menghasut kalian utk menyakitkan hati & perasaan org lain.....

No comments:

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers