Monday 1 November 2010

BiLa uMMi MaSuK DaPuR...

lately nih, mmg aku jarang sgt memasak... lately nih je ke? hehehehe.. sbnrnya, mmg dah lama x de mood nak masak... tp, bkn la x masak langsung.. cuma, mood rajin memasak tu x la seperti masa aku mula2 memasuki alam rumahtangga dulu.. klu masa mula2 kawin dulu, mcm masakan nak di try... tp, bila dah start serabut dgn mcm2 komitmen, mood tu makin lama makin hambar... lg pun, saje je, malas nak tunjuk skill aku yg mcm2 kat dapur tu... hehehehe.. (yg ni alasan x leh blah...)

papepun, dlm malas2 nak memasak, klu tibe2 dtg mood nak masuk ke dapur, mcm2 la yg terhasilnya... anyway, last week, tibe2 je teringin nak mkn roti canai.. mungkin disbbkan kedai makan yg aku dgn member aku, kak tina pegi pagi2 tu, x de jual roti canai... pekerja dia yg wat roti canai tu cuti... so, agak kecewa la jugak... maka, hari jumaat tu, mlm tu, sambil2 melayan rayyan main & tgk tv, tangan ni pun turut menguli roti canai... ada jugak la si kecik tu tanye, ummi wat ape tu? sbb dia tgk aku khusyuk menguli.. mcm best jek main2 tepung ni... nasib baik dia x join sekali. wlupun, tgn dia ada gak la gatal2 nak mencelup dlm tepung tu....

lps uli2 & biar smlmn, pagi tu, dptla menunjuk bakat terpendam menebar roti canai kat abg... hehehehe... maklumla, dah lama x menebar.. dulu, masa mak wat roti canai, ade gak la nyibuk2 menebar roti utk diri sendiri.. hihihihihi... maka ini lah hasilnya....


2 comments:

anon suria said...

pandainyer tebar! anon buat roti canai..terik terik kt dulang jer. tp..biasanya makan roti canai frozen. malasss..he he.

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

x la pandai... tebar main2 gitu...
tgh 'rajin', jd la mcm2 kat dapur tu...
klu time, x rajin... cik abg je la yg tukang asapkan dapur tu... hehehehe

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers