Tuesday 5 April 2011

ZuRiaT...

wah... lama sungguh tak update pape kat blog ni... since dah lama tak update, kita citer pasal zuriat plak lah... maklumla, semenjak akhir2 ni, ramai rakan2 yg aku kenal dari satu forum yg membincangkan masalah2 wanita, $pregnant lagi... aku masuk forum tu dulu, sbb aku ada masalah nak pregnant.. dekat 2 tahun kawin, barula lekat si ahmad rayyan tu... masa tu, ramai la kawan2 yg aku kenal kat situ, msg2 ada masalah nak pregnant gak... sekarang ni, ade yg dah masuk 3 org anak dah pun..... tapi, aku.... sorang tu jelah lagi...

Sbnrnya, kalau ditanya pada aku, cukup dah ke sorang tu je permata hati, penyejuk mata aku & suami? tak teringin ke nak tambah lagi? Takkan satu je? mmm... seikhlasnya, aku mmg teringin sgt2 nak anak lagi... rindu saat2 mengandung, saat2 melahirkan, saat2 membesarkan.. especially, bila belek2 balik gamba rayyan waktu baby.... tambah2 lagi, bila rayyan sendiri skg ni suka sgt melayan baby2 yg dia jumpa, x kirala kat taska ke, kat mana2 ke... lagi la rasa rindu, teringin, kesian kat rayyan yg nak sgt adik... tapi, tulah.. kerinduan, keinginan tu cuma apa yg aku rasa.... kuasa mutlak yg menentukan, yg nak bagi tu cuma Allah...

Tapi, mmg kesian kat rayyan sbnrnya.. skg ni, duk bahasakan diri dia abang... hari tu, time dia balik dari taska, siap dah pimpin sorang baby yg baru pandai jalan, nak bawak masuk kete aku... siap bawak beg budak tu lagi... katanya, nak bawak balik, nak jaga... bila aku tanya, klu budak tu nangis mcm mana, dia jawab, rayyan bagila dia makan bubur.... hahahaha... manala dia dapat info ni...

papepun, bagi aku, kadang2 kita rasa, kita dah bersedia utk memikul amanah Allah lebih dari satu... tapi, hakikatnya, hanya Allah yg tau kita sedia atau tidaj.. mungkin kita dah sedia utk hari ini, tapi, esok, lusa? bulan depan? tahun depan? kita tak tau... oleh sebab tu, aku usaha utk terus bersangka baik... doa & harapan aku, andai rayyan tu satu2nya anak aku... tak pe la... aku redha.. mungkin yg terbaik utk aku dlm menunaikan tanggungjawab mendidiknya supaya menjadi hamba Allah yg sentiasa dlm rahmat & redha Allah.... berilah kekuatan kpd ku untuk menjaga amanahMu ini, ya Allah....

p/s: teringat dulu, aku teruskan hasrat sambung master part time, sbb bila dah kawin setahun, x de tanda2 nak mengandung... alih2 half way, pengajian aku, aku mengandung.... agaknya, aku ni nak kene sambung phd lak kot, baru mengandung... hehehehhe

No comments:

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers