Thursday 28 October 2010

TuTuP auRaT... TuTuP auRaT... JaNGaN BaGi DiLiHaT

mmm... terngiang2 suara budak nyanyi lagu tutup aurat ni... x silap, lagu nasyid ni dulu, ada kumpulan budak2 yg nyanyi... kumpulan Anakku Sayang rasanya... search jugak kat google tadi... tp, x jumpa la plak... mmm... x de rezeki nak dgr suara kanak2 cilik ni nyanyi... dulu2, ada la kaset kumpulan nasyid ni.. tp, skg ni dah x tau ke mana dah... huhuhuhu

anyway... rasa terpanggil nak cakap pasal isu aurat ni... biarla.. jadi isu panas pun, panas la... bende ni bkn hukum yg aku create sendiri... ni Allah yg suruh... suruh kita tutup aurat... beberapa hari lepas, aku sengaja mencari artikel yg berkaitan dengan Islamic Fashion Festival yg sibuk diperkatakan, hingga mendorong kepada demonstrasi umat2 islam yg tidak berpuas hati.. ternyata, bila aku tgk gamba2 fesyen yg diperagakan... astaghfirullahalazim.. mmg sungguh2 wat darah aku mendidih.. marah sbb makin melampau2 msg2 menghina islam... dahla makin ramai umat islam yg tidak menutup aurat.. x cukup dgn tidak menutup aurat, kali ni menghina definisi aurat itu sendiri...

dunia mmg benar2 sudah menghampiri akhir zaman... sbnrnya, dah lama aku pendam perasaan marah ni... marah bila org2 islam yg bijak berbicara tentang islam, tapi, tak nak menutup aurat... ada jugak yg cakap... ala.. tutup aurat x semestinya dia baik... ramai je org yg tutup aurat, tapi, x solat, asyik mengumpat pasal org lain... perintah Allah pun, byk yg x buat...

mmm... knp la nak dibandingkan dgn keburukan org? x nak ke jadi org yg lebih baik dari itu... kita ni klu nak muhasabah diri, nak improve diri kita... sepatutnya bandingkan la dgn kelebihan org lain agar kita akan berusaha utk renew amalan kita pada Allah agar menjadi hamba Allah yg lebih baik dari hari ke hari sebelum kita menutup mata...

perumpamaan aku mudah je... cuba bygkan botol kicap yg bertutup & x bertutup... ye.. ada kicap yg sedap, & ada yg x sedap... cuma, yg bertutup itu terhindar la dari ditinggalkan sisa2 buangan sang lalat atau bendasing2 yg lain....

ya Allah... moga diberikan hidayah kepada kami sume agar dapat mengikut segala suruhan Mu. tetapkanlah iman kami utk terus mendukung keislaman kami walau dalam apa jua keadaan sekalipun... andai kami kecewa, kuatkan la iman kami utk terus beriman kepadaMu...


p/s:aku suka baca statement kat satu video yg dipost oleh salah sorang anak murid aku pasal tutup aurat...

http://www.facebook.com/video/video.php?v=1673486885873&ref=mf

saya pernah tanya kpd mak saya, knp byk permpuan yg xnak pakai tudung??? sedangkan allah dah suruh di dalam al-Quran? mak saya jawab, 'mereka dah fikir yg mereka tu lebih terror dari allah.'

1 comment:

Anonymous said...

Tutup aurat tutup aurat jangan bagi dilihat. Maruah tinggi peribadi mulia. Itulah tuntutan agama

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers