Wednesday 24 June 2009

ta'arruf....

sebenarnya, bukan takde bende yang aku nak kongsikan kat sini... cuma, masa yang x mengizinkan. mmg hidup aku huru hara sikit skg ni... so, nilah salah satu punca knp wlupun dah lama aku register blog ni tp, x pernah update pape...

lagipun, x kan la aku nak mulakan pengisian blog aku dgn masalah2 aku kan... that's not a good start... kwn2 dgn student2 aku pun, aku x invite lagi utk baca blog aku... sbb blog aku belum bersedia lagi utk jd tatapan umum... hehehehe

anyway, kite wat sesi perkenalan dulu la kan... ismi munira.. lahir kat kuantan pada 13.12.1979, anak sulung dari 6 beradik. so, sape yg dah kenal aku sblm ni, mmg nmpk ketokohan anak sulung tu kan dlm diri aku ni... byk tmpt aku dibesarkan, dari kuantan, pindah ke area2 kl, lps tu shah alam & last sblm aku kahwin kat padang jawa, shah alam (ada org kata klang)...

sekolah lak, masa sek rendah tu kat wangsa maju. dgn result upsr aku, dpt lak masuk SMAP Labu. lps form 3, aku dpt stay lagi kat SMAP labu, ambik aliran sains tulin. tp, masa aku kat SMAP Labu, mmg aku ni low profile sgt2... lps SPM, sambung lak kat UIA, ambik manufacturing engineering. kat uia ni la, baru aku rasa seronok bergelar student... byk kisah sedih, lawak.. papepun, rindu kat kwn2 uia aku... rindu sgt2...

dah abis belajar, aku duduk dgn mak ayah aku kat padang jawa.. kerja pertama aku sebagai technical executive kat satu pusat servis kete terkemuka kat malaysia ni. lps tu, aku tukar keje jd engineer kat kilang buat pisau industri. ganas je bunyi nye kan... mmg tmpt keje tu agak mencabar, sbb product die sendiri besar2 & tajam2... 2 thn setengah aku kat situ.. seronok mmg seronok... x kisahla wlupun yg sejantina dgn aku x ramai. kuteng, panjang, man, abg azhar, saidan, ravi, en azhar... korang mmg sporting, rock & selamba... sesuai sgtla dgn aku yg kepala weng weng ni... hihihihi (tp, ramai org x tau aku ni gile2 sbb nmpk aku ni mcm baik2 & alim2 jek...)

thn 2006, aku resign dari tmpt keje aku tu. bkn takat resign, malah aku tukar profesion terus dari engineer kepada lecturer... byk sbb knp aku tukar profession. satu, mmg this is my dream job, aku mmg selalu impikan utk menghasilkan lebih ramai engineer. mengajar tu mmg salah satu passion yg aku ada... satu lg, sbb aku x larat berulang alik dari seremban ke shah alam tiap2 hari... mau x nye, 2 bulan aku berulang alik sbb aku dah pindah seremban ikut suami aku.. x nmpk matahari aku kat tanah seremban ni. bgn awal pagi, sbml azam subuh, dah standby dgn telekung kat sejadah. azan je, terus solat subuh, lps tu zass, terus gi keje... blk lak, pkl 8 mlm br sampai umah... uishhh... x larat aku....

so, inila status aku sampai skg... student panggil aku Madam Munira... hilang keremajaan aku disbbkan status madam tuh... hihihihi..

anyway, nanti ade masa aku tepek gamba2 yg aku ada dlm collection aku ni.....

No comments:

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers