Monday 15 March 2010

BiLa RaYYaN JuMPa aRiSSa iNSYiRaH

mmm... lama kan x update blog? Kalau update pun jarang2 kan... biasalah, kadang2 bz... kadang2 disbbkan kecelaruan emosi yg wat aku x de mood nak update pape... sbb ape mood bercelaru? Mmm.. susah nak ckp... mungkin aku terlampau terkesan dgn kata2 org sekeliling especially, yg cukup pakar dalam men’down’ kan aku sampai aku hilang keyakinan diri... kdg2 aku cerita lebih2, ada pulak yg cakap aku berlagak.. walaupun, hakikat sebenarnya, aku x berlagak pun... ape la yg aku ada, sampai boleh di’lagak’ kan sangat kan... papepun, entry ni, bkn nak citer pasal emosi aku yg bercelaru ni... tp, nak citer kisah cinta si ahmad rayyan dgn arissa insyirah nih... hahahaha

sbnrnya, smlm sal (kwn baik aku) dtg umah dgn hadi, suami & anaknya, arissa insyirah. Masa diorang sampai tu, Rayyan tgh tido lg dlm bilik... so, bile sal dgn hadi tgh makan tu, aku angkat la arissa bawak masuk bilik... dah masuk bilik tu, saje je aku letak arissa atas lengan rayyan... yg si arissa ni, mcm tau2 je apa nak wat.. die tepuk2 tgn rayyan, mcm kejut rayyan bgn... rayyan pun ade la gerak2 sikit...

aku pun cakap la dengan rayyan, “Rayyan,arissa datang ni... x nak bangun ke?”

lepas tu, aku angkat la arissa tu, letak atas badan rayyan.... rayyan pun buka mata die kecik2 je nak tgk, sape yg ada atas die.. bile tgk arissa duk meniarap atas badan die sambil tepuk2 badan die, apa lagi, tersenyum lebar la ahmad rayyan ni.... hehehehe.... siap bangun, terus di cium nye pipi arissa.... heheehhe... lps tu, aku jak die kuar ke ruang tamu... mula2 die nak suh dukung dia... tp, bile tgk aku tgh dukung arissa, die pun terus la bgn sendiri, ikut aku kuar...

kat ruang tamu tu, die malu2 kucing dgn sal & hadi... tp, bile tgk aku duk main dgn arissa, lps tu aku baringkan arissa kat atas tilam kecik tu, slow2 die dtg kat arissa nak main2 dgn arissa... cium tgn arissa tu x yah ckpla baper kali... kejap2 cium tgn arissa... lps tu bile kaki arissa tu duk tendang2 angin, die pegang2 pulak kaki arissa... nak bukakkan stoking arissa plak... hehehehe... dah puas die main2 dgn tgn & kaki arissa, die baring plak sebelah arissa... suke betul die dpt baring sebelah arissa... siap gosok2 pipi dgn dagu arissa lg masa baring sebelah arissa tu... hehehehe

bile sal nak balik tu, time nak angkat arissa tu, sibuk rayyan ni nak dukung si arissa.. ikutkan hati die, nak diribanya si arissa tu... tp, aku pun ckp la dgn rayyan, “rayyan x leh dukung arissa lg.. tunggu rayyan besar sikit lg, arissa pun besar sikit lg... leh la nak dukung arissa”.. so, bagi rayyan cium pipi arissa je la...

gitula citernye bile Rayyan jumpa Arissa Insyirah... die mmg suka sangat baby... pantang jumpa baby... klu jumpa baby, mmg die akan agah budak tu sampai budak tu senyum ataupun gelak... bile dah gelak tu, mmg muka die puas hati sgt2...

kdg2 saje je aku tanye dia... “rayyan nak adik ke?”

die senyum malu2, lps tu nanti, die jwb “mmm...” sambil angguk2 kan kepala... hehehehe.....

dlm hati aku, “ummi pun nak jugak... tp, belum rezeki kite, sayang... doa2kanla kite semua dpt tmbh ahli keluarga sendiri, ye sayang”

2 comments:

Ain said...

olololo, so sweet la rayyan.. dah leh jd abg tue.. hihi.. cpt2 la bg rayyan adik..

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

hehehehe... die dah jenuh mintak dah tu... hehehehehe...
cuma, belum rezeki lg...

MaHLiGai KaSiHKu


Daisypath Anniversary tickers

Amanah Allah






Daisypath Happy Birthday tickers